Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 18-03-2013 16:32:47
Vrije tijd & Tuin

Betaling terugkrijgen?

[quote=tar schreef op maandag 18 mrt 2013, 14:15]
u maak glashelder wat u van consumentenrechten vindt als u zegt:

"bij al die keurmerken zie ik dat zij de loopjongens zijn van de consumentenbond en consumentenautoriteit, waarbij consumentenbescherming op de eerste plaats staat. dat is onacceptabel".

voor u misschien! maar zeker niet voor de consument!

waarschijnlijk is het niet goed overgekomen.
een keurmerk die exact de denkwijze van de consumentenbond of consumentenautoriteit volgt, is geen keurmerk.

een goede keurmerk moet niet als basis de mening en denkwijze van de consumentenbond en consumentenautoriteit hebben, maar dat het personeel vakbekwaam is, de juiste reparatieprocedures volgt en ga maar door.

de consument is echt niet gebaad bij een keurmerk die de denkwijze van de consumentenautoriteit en consumentenbond volgt.

bij de bovag is het zo dat niet alleen naar de consument gekeken wordt, maar ook naar de vakbekwaamheid van het personeel, dat er op een technisch hoog gebied gewerkt wordt. en dat mis ik echt bij de keurmerken van het ict en ook bij andere keurmerken zoals keurmerken voor webshops e.d.

laat ik het anders stellen: een keurmerk moet je als ondernemer verdienen en niet geld ervoor moeten betalen.

neem bijvoorbeeld koks. een goede kok krijgt een beloning in de vorm van een ster. die kan niet gekocht worden.

ik vind het best dat er keurmerken zijn, maar dan moet de ondernemer daar geen geld voor moeten betalen en dat mistery-shoppers de zaak onderzoekt of de betreffende ondernemer wel vakbekwaam is, productkennis heeft, esd veilig werkt, reparaties vakbekwaam uitvoert.

dat zegt mij meer dan een "keurmerk" waarbij de betreffende ondernemer op jaarbasis meer dan €600,- voor de contributie moet gaan betalen en waarbij de nadruk bij dat "keurmerk" ligt dat de ondernemer de denkwijze en mening van de consumentenbond en consumentenautoriteit volgt.
dergelijke keurmerken zijn waardeloos.

ook keurmerken waarbij de nadruk ligt dat de consument na faillissement toch het geld terug kan krijgen zijn ook waardeloos.
want wat zeggen die keurmerken nu over de vakbekwaamheid van de onderneming en of bij computers de onderneming wel esd veilig werkt? totaal niets.
dus waardeloos.

die keurmerken zijn totaal niet te vergelijken met de bovag: dus waardeloos.

dus zegt het iets over een onderneming als die niet bij zo'n keurmerk is aangesloten? nee. totaal niets.

komt ook nog bij dat iedereen een keurmerk kan beginnen. zo zijn er in de ict al meer dan vijf keurmerken waarvan iedere keurmerk zegt dat zij het keurmerk van die branche zijn.
jaja.

dat bedoel ik dus.