Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 29-03-2013 15:37:35
Computers & Telefonie

Mijn pc loopt vast na een periode van inactiviteit.

Hallo ulk,

mijn computer een type medion akoya p5365 d gekocht op 14 – 12 – 2011 met 3 jaar garantie bij de aldi voor 799,= euro.
medion gebeld en inderdaad eerste advies pc in de fabrieksstand terug zetten, gedaan gaf geen verbetering.
advies terugsturen, kreeg een voucher om de pc kosteloos op te sturen, gedaan.
na circa 2 tot 3 weken kreeg ik bericht, pc reparateur mainbord/4904 100,84 ex btw. 122,02 zelf betalen want ik had een stekker in de verkeerde richting aangesloten en dit was volgens hen het probleem. omdat dit helemaal niet gebeurd was heb ik contact opgenomen met aldi.
medion probeerde onder de garantie uit te komen.
aldi heeft contact opgenomen met medion en toen kon het ineens wel onder garantie gemaakt worden.
na reparatie werkte de pc wel goed maar de windows prestatie index gaf toen 5,9 aan terwijl dit voor de reparatie 7.3 was, weer gemaild en toen moest hij weer naar de fabriekstand gezet worden, pffffff, we hadden net alles er weer opgezet. hierna was hij wel weer in orde.

voor zover ik op de reparatiebonnen kan zien hebben ze het moederbord vervangen.
dit staat op de bon diagnose : speciale functie/constant)
vastgestelde fout: onjuiste werking(mainbord)
genomen maatregelen: module/functionele unit vervangen(mainbord) bios-update uitgevoerd.
wanneer tijdens het controleren van uw apparaat en/of accessoires normale slijtage wordt geconstateerd, welke ontstaat tijdens normaal gebruik dan is vervanging technisch gezien niet noodzakelijk. indien echter gewenst, kunnen deze onderdelen met opgaaf van kosten worden vervangen.
winstress test foutloos uitgevoerd, testrapport is opgeslagen.

dit is letterlijk wat er op de reparatiebrief staat, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
mijn vermoeden, omdat het om een zelfde type gaat, is dat ze een slechte partij moederborden gemonteerd hebben.