Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 30-03-2013 17:29:30
Garantie & Verzekeringen

Extra betalen aan tussenpersoon

En bij welke maatschappij bent u verzekerd? over welke verzekeringen gaat het?

er zijn tussenpersonen die vanaf 1 januari 2013 hun klanten een abonnement proberen aan te smeren, om hun verzekeringen in de "gaten " te houden.

u moet daar dan wel mee akkoord gegaan zijn in een soort dienstverleningsdocument.

voor nieuwe schadeverzekeringen, zoals auto, brand en avp, krijgt de tussenpersoon nog steeds provisie. voor bestaande heeft hij dat al gehad en mag natuurlijk ook niets extra's gerekend worden.

voor nieuwe gecompliceerdere verzekeringen zoals levens, begrafenis en arbeidsongeschtheidsverzekeringen krijgen ze geen provisie meer en moet u apart een fee betalen bij het afsluiten vanaf 1 januari 2013.

voor diezelfde bestaande verzekeringen hebben ze natuurlijk al provisie gehad en daar moeten ze "service" voor blijven verlenen, zonder kosten.

als u dus geen "abonnement" hebt afgesloten, is trouwens ook helemaal niet nodig, handelt uw tussenpersoon onrechtmatig door deze bedragen te incasseren. u hebt toch ook geen machtiging tot automatische incasso afgegeven?

spreek uw tussenpersoon hier op aan en eis de bedragen terug.

als hij dat niet wil terugbetalen en u hebt geen toestemming gegeven tot automatische incasso, kunt u bij uw bank een klacht indienen over die onterechte incasso's tot 13 maanden terug. de bank haalt dat geld dan terug.