Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hi-webcare
hi-webcare - 23-04-2013 13:22:58
Computers & Telefonie

Hi leaseconstructie ongunstig voor iphonegebruikers

Hi ron,

inmiddels hebben wij elkaar al meerdere malen via het hi forum gesproken. je vraagt van ons een iphone omdat jouw eigen iphone kapot is gegaan. dat je telefoon defect is, is natuurlijk heel erg vervelend. helaas heb je hiervoor geen aanvullend service contract afgesloten, dit betekent dat je geen recht hebt op een iphone. wanneer je toestel stuk is en je de kosten voor reparatie te hoog vindt, krijg je een simpel vervangend toestel. zie hierover de onderstaande tekst die op hi.nl staat.

toestel is defect door aan jou toerekenbare schade (heb je bijvoorbeeld je toestel laten vallen of waterschade)

de monteur vertelt je meestal direct wat het reparatiebedrag is (in ieder geval altijd voorafgaand aan eventuele reparatie). je betaalt niet voor de kosten om te onderzoeken wat er aan je toestel mankeert. je hebt dan 2 opties:

- je besluit dat je het toestel laat repareren. mocht reparatie niet ter plekke kunnen dan ontvang je direct een leentoestel met hetzelfde besturingssysteem als dat van je eigen toestel. na reparatie levert de monteur je toestel weer bij je af en neemt hij het leentoestel weer mee.
- je besluit dat je het toestel niet wilt laten repareren dan nemen wij het defecte toestel in en krijg je van ons een vervangend toestel. dit is een eenvoudig toestel, waar je wel weer mee online kunt en kunt bellen. je betaalt dan wel een bedrag van €30. je abonnement inclusief hi toestellease blijft doorlopen tot het einde van je contract.

een iphone is en blijft een duur toestel. dit kunnen wij dan ook niet aanbieden als simpel vervangend toestel. we bieden je een toestel zodat je gebruik kunt blijven maken van je hi abonnement, dit hoeft geen toestel met hetzelfde besturingssysteem te zijn. ik begrijp dat het vervelend is dat je geen iphone meer kunt gebruiken, dit was wel mogelijk geweest wanneer je een aanvullend service contract voor schade had afgesloten. omdat dit nu niet het geval is kunnen we niet aan jouw wensen voldoen.

inmiddels heb ik nu contact met je gehad via het hi forum, tros radar, kassa vara en ook per mail hebben we weer een bericht van je gehad. ik wil je vragen om de communicatie middels 1 weg te laten verlopen om misverstanden te kunnen voorkomen.

groeten van hi,

christy
hi webcare