Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 04-05-2013 08:18:35
Huishouden & Energie

Ervaring aupingmatrassen

Hoewel ik al een tijdje niet meer geschreven heb op dit forum, lees ik wel steeds alle nieuwe berichten en verbaas ik mij erover dat er nog steeds zoveel klachten bijkomen, zonder dat dit bij het grote publiek bekend is (auping staat immers nog steeds te boek als kwaliteit). ook wij hebben ons geld nooit terug gekregen, dat was niet mogelijk. de enige service die er was, was dat je binnen een bepaalde tijd (30 dagen, of was het 90?) voor een andere kern kon kiezen (soft, medium, firm). de hele matras terug was nooit een optie. volgens mij is dat zelfs bij ikea het geval. echter, volgens mij zou dit wel moeten kunnen als het om een ondeugdelijk product gaat, zoals die mooie filmpjes van radar laten zien. het moeilijke nu is alleen dat het voor een consument moeilijk is om te bewijzen dat het om een ondeugdelijk product gaat. zelfs als je een duidelijke bult (hadden we ook, deed hartstikke zeer) of een kuil voelt, kan de meting van auping blijven volhouden dat er geen defect is gemeten. en die meting is niet nawerkbaar. de oplossing hier zou zijn om een onafhankelijke organisatie te hebben die ernaar kon kijken...
wat me ook opvalt in de berichten is dat de verkopende winkel vaak onklantvriendelijk optreedt. dat was bij ons ook duidelijk het geval. de winkel staat bekend als professioneel en kwaliteit, dit leek bij de verkoop ook het geval, maar toen wij na een maand met de klacht kwamen (harde bult op bepaalde plaats, slecht slapen, nek- en rugpijn), werd ons recht in het gezicht gezegd dat dit niet waar was. dat kon echt niet door het matras komen, was vast agv onze bedbodem (niet-auping). eigenlijk werden we eenvoudigweg voor leugenaars uitgemaakt. met bijna de tranen in mijn ogen heb ik de verkoper uitgenodigd om bult zelf bij ons te komen waarnemen, maar hij weigerde langs te komen.
voor de verkoper is dit dus eigenlijk een superveilig product om te verkopen: als er iets mis mee is, hoeft ie geen service te verlenen...