Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
fred_a - 17-05-2013 22:11:31
Huishouden & Energie

Advies over geschil

[quote=zoekster schreef op donderdag 16 mei 2013, 23:45]ik moet eerlijk zeggen dat ik uw verhaal snel heb doorgelezen, dus heel diep op die punten die u noemt kan ik niet zo goed ingaan.
maar zo doorgelezen het volgende: u begon zo goed, met al uw brieven (ik neem aan dat u met 'melden' brieven bedoelt, het liefst aangetekend)
en dan maakt u een grote fout, u zwicht onder de druk van de incassokosten en een advocaat. zo'n kerel die niets heeft in te brengen behalve dat hij u voor de rechter kan slepen. de juiste plek waar u al uw punten voor kan leggen. en uw aangetekende brieven kan voorleggen. en als de rekening niet deugt hoeft u toch ook geen incassokosten te betalen?
weet u wat een beroerde indruk die schilder had gemaakt voor een rechter omdat hij op geen van uw brieven heeft gereageerd?
had u zich hier maar eerder gemeld dan hadden we u beter kunnen helpen. u bent tenslotte geen onbekende op deze site.

nu moet u uw geld terug zien te krijgen of die schilder, waarmee de verhoudingen natuurlijk volledig zijn verzuurd, aan het werk zien te krijgen. en betalen, ook al is het onder protest, lijkt er toch vaak op dat u enigszins instemt met de rekening.
wat nu? is die schilder aangesloten bij een geschillencommissie? doet u dat dan maar, dat is goedkoper dan een gerechtelijke procedure. en dan zo overtuigend mogelijke overkomen. u zegt dat u alles goed heeft gedocumenteerd, dat geloof ik, want ik ken u als iemand die op alle groet en kleine dingetjes let. maak foto's van het werk dat niet of niet naar behoren is afgeleverd. en dan maar zien hoe het afloopt.
hoop wel dat u de termijn die vaak bij een geschilencommissie wordt gehanteerd niet heeft overschreden.

heeft u nog adviezen als u mijn verhaal wat langzamer doorgelezen heeft, dan hoor ik dat graag.

maar achteraf gezien, ben ik inderdaad gezwicht onder de druk van de advocaat. het gaat er nu om, wat ik nu nog kan doen. zoals ik al schreef, ga ik nog een laatste (aangetekende) brief aan zowel de schilder als de advocaat sturen. t.a.v. de advocaat vraag ik mij nog wel of of de door mij genoemde argumenten gegrond zijn. is het zo dat het bedrag aan extra kosten vooraf bekend moet zijn, dus in de aanmaning en niet pas in de sommatie. in mijn geval stonden de extra kosten pas in de sommatie (dat is dus het bewijs in dit opzicht); betekent dat dat die kosten onterecht zijn?

als reacties op de brieven uitblijven, is de vraag wat er dan nog qua bemiddeling en gerechtelijk mogelijk is. iemand nog tips hierover?

t.a.v. de schilder is de geschillencommissie de beste optie. ook hier geldt dat je nog zoveel gelijk hebt of denkt te hebben, het gaat om de bewijzen, dus dat moet wel in orde zijn.