Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

na
nadinekoolstra - 09-07-2013 12:42:44
Computers & Telefonie

Lightinthebox

Hallo fransenbasia,

ik heb hele slechte ervaringen met lightinthebox.
ik ben wat naief geweest en heb van te voren alleen de reacties op deze website bekeken, waardoor ik heel positief was over de website en dacht dat ik daar wel kleding kon bestellen.
ik heb verschillende rokken en blouses besteld, met het idee dat ik degenen die niet pasten terug kon sturen en geld terug kan ontvangen. ik heb de rokken in maat m en maat l gekocht, terwijl ik maat 36 heb. dan pas je soms nog maat s. geen een van de rokken paste; ze waren allemaal te klein. 2 van de blouses paste ik, de rest vielen te klein uit; ik had ze in mt m besteld, terwijl ik nog maat s aankan.

op de site wordt gezegd dat je op een knop 'retour en terugbetaling' moet drukken, en dat je daar moet aangeven waarom je het artikel terug wilt sturen. dan sturen ze jou binnen een werkdag een rma code toe, die je moet invullen op het retourformulier. zonder rma code, krijg je je geld niet terug. dus ik wacht op de code, maar krijg die maar niet toegemaild! dus ik stuur weer een mail, dat ik op de code wacht, omdat je die binnen 7 dagen naar hun toe moet sturen. ik krijg een automatisch antwoord. ik stuur weer een mail en zoek hun telefoonnummer om te bellen, maar die kan ik nergens op de site vinden. na een week en 2 dagen krijg ik een reactie op mijn mails. dit is hun reactie:

(beste klant,

bedankt voor uw aankoop bij miniinthebox.com.

wij vinden het jammer te horen dat u het product niet aan uw verwachting voldoet.

bij deze willen wij u mededelen dat alleen retourneringen van producten met kwaliteitsprobleem in aanmerking komen voor een volledige terugbetaling. niet op-maat gemaakte producten met gratis verzending komen in aanmerking voor een retournering en een terugbetaling van 85% van de artikelprijs. de overige 15% zal worden achtergehouden als herbevoorradingskosten. u bent zelf verantwoordelijk voor alle bijkomende verzendkosten. we raden u aan om bij het lokale postkantoor navraag te doen betreffende de exacte verzendkosten naar engeland.)

nu ineens kom ik erachter dat het product niet in aanmerking komt voor volledige terugbetaling. op hun site staat:

(de meeste niet op-maat gemaakte producten komen in aanmerking voor een retournering en volledige terugbetaling. u bent zelf slechts verantwoordelijke voor de bijkomende verzendkosten.

niet op-maat gemaakte producten met gratis verzending komen in aanmerking voor een retournering en een terugbetaling van 85% van de artikelprijs)

ik moest wel kosten voor 'freight'en 'insurence' betalen, dus ik ging ervan uit dat dit de verzendkosten waren. op de site staat ook niet bij de artikelen die ik gekocht heb, dat er geen verzendkosten aan verbonden zijn. dus het was niet mogelijk om van te voren te weten dat ik niet de gehele kosten terug zou mogen ontvangen!!!

ik heb nu nog steeds de rma code niet binnen, die ik nodig heb, want zonder deze code krijg je helemaal geen geld terug.

het is een erg slechte service; ze beantwoorden de mails met automatische antwoorden, ze zeggen binnen24 uur te beantwoorden, maar het duurt meer dan een week, je kunt je hierdoor niet houden aan de door hun gestelde regels, zoals binnen 7 dagen de producten op de post doen. en je krijgt je geld maar voor 85 % terug. terwijl ze op hun site zeggen dat dat niet vaak voor komt; dat in de meeste gevallen je al je geld terug krijgt als je het retour stuurt.
ook moet je bij elk artikel dat je wilt retourneren, apart aangeven waarom je het wilt retourneren en je moet er foto's van toevoegen als het artikel stuk is. het neemt dus ook nog heel wat tijd in beslag.
ik weet nu niet wat ik met al die kleding moet doen en denk dat ik het maar op marktplaats ga zetten, zodat ik toch nog iets van het geld terug kan krijgen, als mensen de kleding tenminste passen!