Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 12-07-2013 00:39:36
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

F.torres schreef op donderdag 11 jul 2013, 23:50: ik vind dit eigenlijk misleidend.
is het ook.

instanties die tegen een verkopende partij optreden en voor een consument liegen dan vaak de boel bij elkaar of bluffen dan maar wat en verdraaien de boel om hun klant tevreden te stellen.
klopt. wat normaal in de rechtszaal gebeurd, gebeurd dus nu buiten de rechtszaal. en dat vind ik zeer verontrustend.

f.torres schreef op donderdag 11 jul 2013, 23:50: consument is dan wel erg beschermt altijd.rechtsbijstand organisaties profiteren eigenlijk van de onkunde en tekort aan kennis van de andere partij.dus eigenlijk is het blufpoker .
sterker nog. de europese commissie wilt dat de consumentenautoriteit in nederland zelf de regels moet opstellen. zij vinden nu dat de consumentenautoriteit teveel onder invloed staat van de nederlandse wetgever.
daar zit dus het probleem.
zou de consumentenautoriteit hun eigen regels op mogen stellen buiten de wetboeken om, zijn de ondernemers gewoon de lul.

het doel van de consumentenautoriteit is toezien dat de consumentenregels correct worden nageleefd waarbij men de belangen van de consument als uitgangspunt neemt met als doel dat de consument er beter van wordt.

dus zou er ook een ondernemersautoriteit moeten komen die toeziet dat de wetsregels correct worden nageleefd waarbij men de belangen van de ondernemer als uitgangspunt neemt met als doel dat de ondernemer er beter van wordt.
te bezopen en waar zijn we mee bezig!

zijn er ondernemers die de boel belazeren?
ja.
zijn er consumenten die de boel belazeren?
ja.

nu creƫert de consumentenautoriteit een situatie waarbij men de consument veel te veel rechten toekent die de ondernemer nooit kan nakomen. niet omdat die het niet wilt, maar omdat die het niet kan.
en de feit is wel, dat als een ondernemer exact doet wat de consumentenautoriteit wilt, dat die ondernemer geen bestaansrecht heeft.
bij een bepaalde computerkeurmerk weet men dat donders goed en toch legt men die computerzaken regels op die de ondernemer niet na kan komen.

komt ook bij dat de consumentenautoriteit een handje heeft om de regels te verdraaien.
neem die twee jaar welke in de europese richtlijn benoemd is.

neem ook wat de consumentenautoriteit over garantie vindt, en zeker wat men over "deugdelijk product" vindt.
ik heb al veel te vaak die zaken met de wetsteksten en teksten van de europese richtlijn weerlegd. het resultaat: de consumentenautoriteit liegt en bedriegt. zet de consument op het verkeerde been.

maar goed. ik zal wel weer een waarschuwing van de redactie krijgen. waarschijnlijk hebben zij waarschuwingen gehad van die autoriteit om mij in toom te houden.

mijn boodschap:
controleer altijd de bronnen.
de consumentenautoriteit geeft in de disclaimer op consuwijzer zeer duidelijk aan dat de teksten op consuwijzer de lezer geen rechten geeft en dat men voor de juistheid van de teksten de wetboeken zelf moet raadplegen.
met andere woorden: de teksten op consuwijzer zijn niet juist.