Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 14-07-2013 20:42:29
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Het is inderdaad beter de wet zelf te leren en de moeite te nemen om de wet te leren kennen dan conclusies trekken wat mensen vaak doen.

je bent er altijd zelf bij als je wat koopt en als je iets moet tekenen, dan moet je eerst hetgene lezen wat je tekent en niet achteraf zeuren als je niet weet wat je getekend hebt.

je hebt altijd 2 kanten van een verhaal en ik ben het wel met je eens dat de kant van een consument standaard al in de boven liggende partij zit.

ben zelf ook ondernemer en als ik iets koop als consument dan zijn dingen vaak wel op te lossen als je menselijk bent tegen een verkopende partij.als men iets bij mij aanschaft en een consument krijgt niet meteen zijn zin, dan wordt van alles naar mijn hoofd geslingerd als consumentenbond, advocaat, en soms ook wel bedreigingen.

ik zeg altijd, mensen die niet neutraal zijn ,hebben vaak wat op hun kerfstok.

ikbenik schreef op zondag 14 jul 2013, 20:26: bonhof schreef op zondag 14 jul 2013, 20:05: ja, afzijdig blijven is wel het beste .ik trek ook geen conclusies en had alleen maar een vraag over een garantie omdat ik al die wetjes niet weet.

bonhof schreef op zondag 14 jul 2013, 20:05:
ik schrok alleen van al die maitljes van john 1965 achter elkaar en zo aanvallend naar jou en naar andere personen die zich in deze topic hebben gemeld om te reageren.
en al die conclusies terwijl er gezegd wordt dat men daar niets heeft gekocht maar alle btw nummers, soorten bonnen en alles weet.dat maakte het wel vreemd voor me.

ach, dergelijke aanvallen. het is gewoon zielig.

en over garantie: de diverse organisaties en instanties praten elkaar tegen en spreken hun mening als een wet.
een belangenorganisatie voor consumenten zal de wetsregels nu eenmaal anders uitleggen dan een belangenorganisatie voor ondernemers.
het algemene beeld is dat de arme consument beschermd moet worden tegen de boze ondernemer.
tja, dat is pas zielig.

daarom ben ik zelf de wetgeving gaan bestuderen. omdat ik eindelijk eens wilde weten hoe het werkelijk in elkaar zit.
met als resultaat dat ik door diverse mensen wordt uitgekost omdat ik niet voor de consument opkom en altijd de zaak in het voordeel van de ts wil oplossen.