Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 27-07-2013 22:17:16
Geldzaken & Recht

Heeft respondent ikbenik in vrijwel alle opzichten ongelijk???

@dearagain:

maar de ts moet wel de juiste info krijgen.

het probleem van veel mensen is dat men de ts via consuwijzer onjuiste info geven, waardoor de ts uiteindelijk vastloopt.
schiet ook weer niet op.

kijk maar eens hoe vaak mensen roepen dat zij opgelicht zijn door de verkopende partij, terwijl dat helemaal niet zo is. zou men dan info geven welke in het voordeel van de ts zou zijn, geeft men die info die de ts juist horen wilt.

dat is dus exact ook wat tros radar doet, wat de consumentenbond doet en ook wat de consumentenautoriteit doet: datgene vertellen wat de mensen horen willen.
als er dan organisaties erbij zijn die veel info verstrekken waarbij men de zaken bekijkt vanuit het oogpunt van de consument met als doel dat de consument er beter van wordt, kan de ts onmogelijk voorzien worden van de juiste info.
en leken op het gebied van wetgeving en juridische zaken kunnen eenmaal niet zelf uitmaken welke info correct is en wat niet.

heel vaak kan de situatie niet in het voordeel van de ts beslecht worden. moet ik dan ondanks beter weten in toch de regels gaan manipuleren om de ts zijn gelijk te kunnen halen?
sorry hoor, maar ik ben geen advocaat die de ts aan het verdedigen is. dat soort praktijken horen in de rechtszaal thuis, niet daarbuiten.

ik handel naar eer en geweten en ik heb totaal niet de intentie om altijd voor de ondernemer op te komen en de consument af te kraken. soms wordt dat gedacht omdat ik de zaken niet vanuit het oogpunt van de consument bekijk en ook de zaken niet in het voordeel van de ts wil beslechten als de ts volgens de wetgeving ergens geen recht op heeft. dat is wel de taak van de advocaat die de consument in de rechtszaal verdedig. niet mijn taak.