Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 27-07-2013 23:50:12
Geldzaken & Recht

Heeft respondent ikbenik in vrijwel alle opzichten ongelijk???

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 27 jul 2013, 23:18]
maar intussen zijn er weer behoorlijke misstanden ontstaan. het ergste vind het eideloos ge ouwe hoer zonder dat er resultaat uit komt.
in het verleden was dat bijna niet, omdat iedereen wist wat de wetgeving inhield.

nu is het vaak dat mensen steeds teksten van consuwijzer aanhalen en anderen die dat weerspreken.

en je zegt dat er misstanden ontstaan en eindeloos geouwehoer zonder resultaat?
dat is dus exact wat in de winkels ook steeds meer voorkomt.

dat baart mij echt zorgen.

de topic http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/hoe-om-te-gaan-met-verborgen-gebreken-bij-auto-aanschaf/cpagina/45/?vhash=c749c73j#920484">"hoe om te gaan met verborgen gebreken bij auto aanschaf?" is daar een mooi voorbeeld van.
de bovag oordeelt iets en de rechtsbijstandsverzekering (aanhanger van consuwijzer) oordeelt totaal iets anders.

de kern van de problemen en discussies is:
gaat het om wat de lettertjes van de wet omschrijven of gaat het om dat door manipulatie van de regels de consument op een gemakkelijke manier kosteloze reparatie of vervanging kan eisen?

gaat het om waar de consument volgens de wet wel of geen recht op heeft of gaat het om het feit dat op een gemakkelijke manier de problemen in het voordeel van de consument beslecht kunnen worden?


aangezien de consumentenautoriteit als doel heeft om de zaken vanuit het oogpunt van de consument te bekijken met als doel dat de consument er beter van wordt, zal de consumentenautoriteit via consuwijzer ook op die manier informatie verstrekken. daarbij geven zij zeer sterk hun mening en visie weer. dat is geen mening van mijzelf, maar puur een feit.


dit heeft als resultaat dat het "geouwehoer" echt niet zal stoppen. helaas alleen maar erger worden.