Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ka
kalincka - 31-07-2013 21:25:00
Auto & Vervoer

Misbruik logo keurmerk webshop

Het ging even mis met mijn quote van dearagain.
jullie hebben inderdaad gelijk het gaat om koop op afstand.

maar ik wilde reageren op het "tenzij de dienst direct aansluitend aan de opdracht is geleverd".

daar kan een hoop discussie over gevoerd worden. de dienst is bemiddelen in de tot standkoming van een transactie. die dienst is in die zin niet geleverd; er is geen transactie tot stand gekomen. en binnen de gestelde termijn hebben we aangegeven ook niet meer van die dienst gebruik te willen maken.

verdere toelichting? het bekende verhaal wat op diverse fora terug te vinden is rondom dealerdirect.
geheel verblind door beloftes als "gratis" en "vrijblijvend" melden wij een auto te koop te hebben die om verschillende redenen niet meer kan rijden (zowel autotechnisch als verzekeringstechnisch). dit is keurig en heel duidelijk vermeld in de advertentietekst. we accepteren een bod dat belachelijk laag is, maar zijn al lang blij dat we iemand blij kunnen maken en ook blij dat we er zelf niets meer mee hoeven te doen. dan blijkt dat de bieder een handelaar is en zowel de bemiddelaar als de bieder melden dat wij verplicht zijn volgens de algemene voorwaarden van de bemiddelaar de auto te komen brengen.
in dezelfde algemene voorwaarden staat ook dat de aanbieder verplicht is de auto te komen afleveren, tenzij daar andere afspraken over gemaakt worden. wij denken nog naief gebruik te mogen maken van het tenzij: dus van de mogelijkheid daar andere afspraken over te maken. maar zowel de bemiddelaar als de bieder geven aan dat niet te willen.
als gevolg daarvan gaat de transactie dus wat ons betreft niet door. bemiddeling is niet gelukt; er is geen transactie tot stand gekomen. dus betalen wij daar ook niet voor. gelukkig was het gratis. helaas was dat nogal misleidend, want er worden 300 euro aan kosten in rekening gebracht.
en dan is er dus een geschil. maar gelukkig kunnen we dit geschil voorleggen aan de stichting webshop keurmerk, veilig en betrouwbaar. wat schetst onze verbazing: ik schreef het al in het eerste topic: dealerdirect plaatst wel het logo van dit keurmerk en suggereert dus hierbij aangesloten te zijn, maar ze zijn daar niet bij aangesloten.
ik zal inderdaad het juridisch loket ook bellen zoekster.