Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rh
rhs671 - 19-08-2013 10:29:03
Computers & Telefonie

Geen geld terug?

[quote=ikbenik schreef op maandag 19 aug 2013, 01:59]offtopic:

[quote=antimediamarkt schreef op zaterdag 17 aug 2013, 19:38]
ik ben een student en heb 1500 euro betaald voor dat ding betaald.

wat mij opvalt is dat veel studenten zo afhankelijk van een notebook zijn, dat ze beginnen te flippen als die kapot gaat en opgestuurd moet worden, zonder voor te zorgen voor een goede backup systeem.

dat een student niet zonder computer kan, is niet het probleem van de verkopende partij. dus moet dat ook niet op het bord van de ondernemer worden gelegd.
als een student (of wie dan ook) zo afhankelijk is van een computersysteem, dient die persoon voor een goede backup te zorgen dat die toch door kan werken als het originele computersysteem crashed en opgestuurd moet worden.

helaas wordt dat niet gedaan. als ze dan in de winkel komen en ze horen dat de reparatie een tijdje gaat duren, dat ze dan gelijk het geld terug of een nieuwe systeem gaan eisen.

het valt gewoon op.

welkom in het digitale tijdperk. vrijwel alles gaat via de digitale snelweg in het dagelijks leven. ook in het onderwijs, kijk naar het basisonderwijs, middelbaar onderwijs, et cetera. zonder laptop en internet ben je invalide.

het is makkelijk praten om te zeggen dat een student een backup syteem moeten hebben, je moet er wel het geld voor hebben. helemaal als je net 1500 euro heb uitgegeven voor een laptop.

btw ik zou niet weten wat ik zou hebben gedaan als ik bij de klantservice van de mediamarkt stond en een niet goed werkende laptop van 1500 euro had gekocht. je kan dan wel bij de klantenservice wetteksten verkondigen, maar dat zal niet veel geholpen hebben. ik zou in ieder geval ook heel gefrustreerd zijn geweest.

ik heb dat 10 jaar geleden bij de dozenschuiver bcc gehad, het ging gelukkig maar om een scanner van 70 euro, maar het is heel frustrerend om afgescheept te worden.