Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

iammaria
iammaria - 26-08-2013 16:58:12
Elektronica & TV

Retourkosten bij defect geleverd apparaat

[quote=zoekster schreef op maandag 26 aug 2013, 13:40]omdat u een defect product heeft ontvangen heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van uw product.
burgerlijk wetboek 7 artikel 21. zie hierboven.
daarom heeft u het recht om het het defecte product zonder kosten terug te sturen, zodat de verkoper het produkt kan repareren of vervangen voor een ander.

maar omdat u ook nog in de bedenktijd zit, kunt u tegelijkertijd meteen de hele zaak afblazen. dus het is een optelling. u maakt gebruik van uw recht op kosteloos herstel en vervanging en tegelijkertijd van uw recht om de koop te ontbinden wegens de bedenktijd.

bij het recht om de koop te ontbinden binnen de bedenktijd, zijn de verzendkosten voor de koper.
hier gaat het om defekte produkten, daar zie ik niets over in het bw, wat betreft ontbinden......alleen over reparatie of vervanging.
hoe kan ik het terugsturen zonder verzendkosten, (binnen afzienbare tijd) als de verkoper hier niet akkoord mee gaat? over een paar dagen zijn ook die 7 dagen bedenktijd voorbij, die volgens mij niet eens gelden bij defekte produkten. help! advies is erg welkom.