Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alfatrion
alfatrion - 26-08-2013 18:09:10
Elektronica & TV

Retourkosten bij defect geleverd apparaat

Er is hier een product geleverd dat niet aan de overeenkomst beantwoorden. de verkoper komt de opties a) het ontbinden van de oude en sluiten nieuwe overeenkomst; en b) alleen de oude overeenkomst ontbinden maar dan zijn de verzendkosten terug voor de koper.

volgens art. 7:21 bw moet u eerst herstel verlangen van de verkoper. vervanging is kennelijk onmogelijk. vervolgens kun u met een beroep op art. 7:22 bw de koop ontbinden en met een beroep op art. 7:24 bw kunt u de verzendkosten claimen. vanwege art. 7:6 bw kan hiervan niet in uw nadeel worden afgeweken. gebeurt dit toch dan kun u met een beroep op art. 3:40 bw dergelijke afspraken vernietigen.

mijn advies is op het volgens het boekje te spelen en eerst herstel te verlangen. als u nu ontbinding verlangt dan doet u een beroep op art. 7:46d bw en dan komen de verzendkosten terug voor uw rekening.