Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-11-2013 13:39:37
Geldzaken & Recht

[expert] heb ik nog recht op enige garantie?

Tvdeem schreef op vrijdag 14 mei 2010, 19:38: 2,5 jaar geleden hebben we bij de expert een vaatwasser en een wasmachine gekocht.
in éérste instantie hadden we een goedkopere wasmachine op het oog, maar er werd ons door expert dringent verzocht toch naar een iets duurder apparaat te kijken, waarop de aeg aangewezen werd.

de wasmachine zou namelijk volgens hen een veel langere levensduur hebben, dan de sterk afgeprijsde wasmachine die we eigenlijk op het oog hadden.

uit vertrouwen zijn we toen dus gegaan voor de duurdere wasmachine, maar precies een half jaar na de garantieperiode van 2 jaar krijgen we stukken. de trommel draait niet meer.

nou heb ik contact opgenomen met expert, maar ik zou de reparatiekosten voor mijn eigen rekening krijgen. ik vind dit erg teleurstellend, gezien ik juist op deze vaatwasser werd gewezen doordat deze zo'n lange levensduur zou hebben.

nou is mijn vraag, wat zijn in deze situatie nou mijn rechten?
moet ik deze kosten gewoon accepteren voor een wasmachine van ruim €500,- euro?