Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
shine - 08-12-2013 09:19:14
Geldzaken & Recht

Overgang friesland bank naar rabo

Ik zit in diezelfde overgang. ook frieslandbank naar rabo.
als je inlogt op je frieslandbank account zie je een bericht staan dat sommige ai's (automatische incasso's) niet gelukt zijn. dit komt doordat eind november het saldo van je frieslandbank is overgezet naar de rabo. als er net in die tijd ai's plaatsvinden gaat het mis. immers, er staat geen saldo meer op je frieslandbank rekeningnr. in het bericht stond vermeld dat u dan de acceptgiro van het bedrijf moest afwachten en de betaling dan alsnog moet doen.
het voelt idd erg naar, zeker als je een nette betaler bent. daarnaast garandeerde de banken dat het probleemloos zou verlopen, maar blijkt het tegendeel. overigens is dit al het 2e akkefietje tgv deze overgang.
door in te loggen op je frieslandbank account is te zien welke betalingen niet goed zijn gegaan. tevens is daar het betreffende bericht te lezen. het is mij een raadsel waarom ze dit bericht niet ook in het rabo gedeelte plaatsen.

ook ik heb minimaal 2 ai's die niet gelukt zijn. te weten upc en de belasting, wegenbelasting. (notabene)
ik heb upc gebeld en uitleg gegeven. bij hun stond inmiddels wel het nieuwe rekeningnummer vermeld, maar was de laatste ai nog van het oude gegaan. het heeft elkaar gekruist. de upc betaling heb ik alsnog middels ideal gedaan.
bij de belasting is het een ander verhaal. daar was het nieuwe rekeningnummer nog steeds niet bekend! telefonisch kon ik wel het rekeningnr doorgeven mbt tegoeden, maar niet mbt betalingen. ze sturen me een machtigingsformulier op. ik stel hiermee vast dat het bij de ene wel, alsnog is aangepast, bij de ander weer niet.
ik adviseer je om bij belangrijke betalingen, die fout zijn gegaan het betreffende bedrijf even te bellen.

ben met je eens dat het erg veel gedoe is. een ongewenste overstap tgv de fusie tussen de frieslandbank en rabo.
zeker als er ook nog spaarrekeningen mee gemoeid zijn en je hierover spannende onbegrijpelijke brieven krijgt tav rente uitbetaling, belastingen, opgelopen schade die middels een of andere spannende berekening weer ongedaan wordt gemaakt... enfin, zoals ik al zei, een niet te begrijpen brief voor de doorsnee burger.