Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 30-12-2013 15:58:27
Geldzaken & Recht

Post nl

Zoals zo vaak geschreven is postnl al lang geen betrouwbaar bedrijf meer.
veel 'medewerkers' (gelukkig bij lange na niet de meerderheid) denken er wat bij te kunnen 'verdienen' door allerlei poststukken te openen en eventuele waardestukken weg te nemen. er wordt ook veel te weinig aan gedaan om dit te voorkomen. postnl maakt er een melding van (zoals u ook schrijft) en vervolgens wordt deze melding (spreekwoordelijk) verticaal gearchiveerd.

dit bedrijf gaat uw klacht echt niet serieus nemen en een 'onderzoek' doen, neem dat maar van mij aan. postnl is zéér berucht wat betreft geopende en/of gestolen poststukken.
er wordt daar gestolen als de raven. en om aan u te melden dat het hen 'spijt' is bijzonder hypocriet, alsof het hen wat interesseert.

elke keer als er een poststuk geopend/gestolen wordt, worden er meerdere misdrijven gepleegd. wat denkt u van verduistering (in dienstverband), diefstal, vernieling, schending van het briefgeheim enz.

dit is een heel bekend probleem bij dit bedrijf. en er wordt zo goed als niets aan gedaan. het is voor postnl veel goedkoper om haar klant te dwingen om een bepaald poststuk aangetekend te laten verzenden, dan extra personeel in te schakelen om wat te doen aan al die klachten. dit is 'het paard achter de wagen spannen'.

en naar de politie gaan heeft geen zin. het gebeurt zoveel en zo vaak, dat er geen beginnen aan is. en de prioriteit bij de politie ligt sowieso op een ander vlak.

maar als antwoord op uw vraag: u kunt nu niets meer doen. de afzender had deze brief aangetekend moeten verzenden...... maar dan nog had hij/zij er een hele kluif aan gehad om de schade wel vergoed te krijgen. want dan had postnl wel weer een andere smoes klaar liggen om het de klant zo moeilijk mogelijk te maken.

maar... u spreekt over kadokaarten. zijn (waren) deze genummerd? zijn die nummers ergens bekend/geregistreerd? deze zullen toch ergens weer opduiken en kunnen dan mogelijk aan een persoon gekoppeld worden.