Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 11-01-2014 11:13:16
Geldzaken & Recht

Rechten bij telefonische aanvragen

[quote=renskej schreef op zaterdag 11 jan 2014, 10:11] als reactie geven zij ons aan dat als wij niet binnen de termijn betalen ze het uit handen geven. ik heb inmiddels melding gedaan bij de saf. wat is verder verstandig om te doen?


verstandig is niet te betalen. ze geven het uit handen aan een incassobureau dat ze zelf leiden. u kunt ze nog een keer een aangetekende brief sturen, dat ze u (de stichting) hebben misleid, door te zeggen dat u al een overeenkomst bij ze had lopen en dit een zogenaamde verlenging zou zijn. u beroept zich hierbij op dwaling.

niet dat ze zich daar iets van aantrekken, maar dit soort bedrijven probeert u dusdanig onder druk te zetten zodat u toch betaalt. de enige manier om geld bij uw stichting lost te peuteren is via de rechter, daar blijft dit soort tuig doorgaans ver van.

neemt niet weg dat u uitermate onverstandig heeft gehandeld door als een kip zonder kop zomaar aan de telefoon akkoord te gaan, zonder eerst eens behoorlijk te checken. hopelijk heeft u uw lesje geleerd.