Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
janet54 - 22-01-2014 21:29:09
Geldzaken & Recht

Verkeerd rekeningnummer gegeven, bedrijf stort geld niet terug!

[quote=frankve schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:11]@janet54
sorry, maar dan vind ik dat je niet alleen "zo" in elkaar zit, maar zelfs raar in elkaar. het is toch vreemd dat je koste-wat-kost een bedrijf in discrediet wil brengen.
de firma heeft in mijn ogen gedaan wat zij binnen de grenzen van de wet hebben moeten doen.

je kan van hen ook niet verwachten dat ze 2x het bedrag uitkeren, is het niet? (1x naar de klant, 1x naar het door klant opgegeven foute nummer).

als je écht wat wil bereiken, zorg je dat naam/rekeningcontrole weer verplicht wordt voor de banken.
dan bereik je wat.

waar heb ik geschreven dat brillen24 het bedrag 2 x moet terrugbetalen? volgens mij vraagt siri alleen een bankonderzoek en een bewijs dat het bedrag daadwerkelijk is overgemaakt naar het verkeerde nummer. siri vind het niet klantvriendelijk dat zij dit niet doen en dat ben ik met haar eens! ik bankier zelf ook bij ing en als je van ing overmaakt naar ing en je vult een verkeerde naam/nummer combinatie in dan krijg je een melding en wordt de opdracht niet zondermeer gedaan. in de berichten schrijft siri dat zij en ook brillen24 bankieren via ing dus het is terecht dat zij twijfelt of het bedrag wel echt is terugbetaald.