Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ab
abbut - 31-01-2014 11:35:10
Geldzaken & Recht

Ongewenste zending van producten

Er zijn bedrijven die een goedkoop proefpakket aanbieden ('gratis' - alleen verzendkosten) met de voorwaarde dat u zich abonneert op vervolgzendingen. die zendingen moet u wél voor betalen. hebt u die kleine lettertjes gelezen? bent u akkoord gegaan met die voorwaarden? dan is het terecht dat u nieuwe zendingen krijgt. edric3 verwijst terecht naar het artikel op http://www.consuwijzer.nl/thema/proefpakket-en-vervolgzendingen">consuwijzer.

hebt u het 'abonnement' inmiddels opgezegd? dan kunt u - uit beleefdheid - de zending terugsturen. ongefrankeerd. ook kunt u een briefje toevoegen waarin u meldt dat u in het vervolg niets meer wilt ontvangen. eventueel schrijft u erbij dat 'vervolgpakketjes zullen worden beschouwd als ongevraagd toegezonden en dat deze dus kosteloos behouden mogen worden'. dat laatste is vergelijkbaar met reclamefolders, al dan niet voorzien van een monster, die ongevraagd huis-aan-huis worden bezorgd. die hoeft u ook niet terug te sturen.

als u in uw communicatie naar het betreffende bedrijf expliciet bent geweest, binnen de contractvoorwaarden bent gebleven én uw correspondentie goed bewaart, dan hebt u het gelijk al snel aan uw zijde.