Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 13-02-2014 13:56:35
Huishouden & Energie

Enexis

Hohoho,

het betreft een geerfde woning. zelf woon ik 78 km verderop in duitsland.
enexis heeft een sanering laten doorvoeren door een ander bedrijf. met dat andere bedrijf heb ik afspraken gemaakt, omdat de sanering tot in de woning moest worden doorgevoerd.
nu is de woning verkocht (voorlopig koopcontract) en er is een sleutel-overeenkomst met de nieuwe eigenaar. dat is een opkoper die nog wat gaat klussen aan de woning voor de uiteindelijke verkoop-overdracht bij de notaris. geen probleem, lijkt me. alle stukken liggen ook bij mijn notaris.
maar ja, water en gas zijn wel zo handig bij het klussen. water was geen probleem, keurig geregeld, maar gas is wel een probleem.
ik heb net weer enexis aan de lijn gehad. ze zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland en andere afdelingen willen of kunnen niet doorverbinden. de holding neemt de telefoon gewoon niet op.
ik betaal al ruim 2 jaar netwerkkosten zonder een netwerk-aansluiting te hebben. ik heb ook even een klacht ingediend en het automatische antwoord op die klacht is: we beslissen voor 26 maart. ik heb echter nu een gasaansluiting nodig waarvoor ik al 2 jaar onterecht betaal, want die wordt niet geleverd. enexis heeft ook een chat-functie op haar website, maar dat blijkt een nep-chat te zijn. het antwoord daarop wordt door een computer gegenereerd.

de grote vraag of ik een energiecontract heb kan ik beantwoorden met ja.
ik betaal dus via de leverancier al ruim 2 jaar voor een gas-aansluiting terwijl die door de netbeheerder onterecht is afgesloten. dit is ook allemaal bevestigd door enexis. sterker nog, zij beweren dat ik ook moet betalen voor een aansluiting die er niet is. maak er maar chocola van denk ik dan.

even voor de duidelijkheid: de eerste stap is zo snel mogelijk gas krijgen, ook al betaal ik dat onterecht en de tweede stap is dat geld dan weer terugvorderen.