Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

abnamro
abnamro - 26-02-2014 13:34:17
Computers & Telefonie

Mijn *eenmalige* ideal betaling word door bedrijf 8 keer afgeschreven..

Geachte heer,

u geeft aan dat u zich heeft aangemeld en betaald met ideal. ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat er meer is afgeschreven. u wilt dat wij het geld terugstorten op uw rekening. helaas is dat niet mogelijk. u geeft met ideal namelijk zelf toestemming voor de betaling. hieronder leest u wat in deze situatie nog wel kunt doen.

wat kunt u doen?
ik adviseer u contact op te nemen met de webwinkelier. lukt het u niet om dit zelf op te lossen met de webwinkelier? gebruik dan het klachtenformulier op de website van thuiswinkel.org. als de webwinkelier is aangesloten bij thuiswinkel.org dan krijgt deze het verzoek de klacht op een goede wijze af te handelen. als de webwinkelier geen lid is dan kan thuiswinkel.org voor u bemiddelen. op de website van thuiswinkel.org vindt u een overzicht van de leden.

waren de afschrijvingen incasso’s?
u kunt een afgeschreven incasso laten terugboeken, als u vindt dat deze ten onrechte is afgeschreven. dit kan bijvoorbeeld wanneer een bedrag dubbel wordt ingehouden of wanneer u geen machtiging heeft gegeven. u kunt uw verzoek om terugboeking via internet bankieren indienen.
incasso terugboeken
binnen abn amro internet bankieren kunt u een terugboeking rechtstreeks via uw bij- en afschrijvingen aanvragen.
u doet dit op de volgende manier:
incasso zonder iban:
- u logt in op internet bankieren
- boven in de pagina kiest u voor ‘rekeningen’
- selecteert u nu uw rekening waar de incasso van is afgeschreven
- vervolgens zoekt u de afgeschreven incasso en klikt u op deze afschrijving
- er verschijnt nu de optie ‘incasso terugboeken’
- in het volgende scherm geeft u aan, waarom u de incasso wilt terugboeken
- daarna kiest u voor ‘bevestigen’

let op: na het klikken op bevestigen wordt het verzoek direct verstuurd en komt u terug in het overboekingsformulier. de terugboeking wordt uitgevoerd ondanks dat u terug komt in een ander scherm van overboeken. bevestigen met de e.dentifier is niet nodig. u ontvangt geen bevestiging van uw terugboeking. als uw terugboeking aan de voorwaarden voldoet, wordt het bedrag binnen 3 werkdagen op uw rekening teruggestort. kan uw terugboeking niet worden uitgevoerd, dan krijgt u van ons een brief.
incasso met iban:
- u logt in op internet bankieren
- boven in de pagina kiest u voor ‘tools’
- hierna klikt u binnen ‘overzichten’ op ‘incasso’
- vervolgens klikt u op ‘incasso’s met iban’
- u klikt op de naam van het bedrijf of het vergrootglas
- u heeft nu de optie om de incasso terug te boeken
- klikt u hiervoor op ‘terugboeken & naar overzicht’ of ‘terugboeken & naar verzenden’
let op: dit kan enkel bij automatische incasso's. bij overboekingen waar u zelf opdracht voor gegeven hebt, is het niet mogelijk om het bedrag terug te boeken.

wanneer uw incasso kan worden teruggeboekt, ziet u op uw rekeningafschrift of via internet bankieren dat het bedrag teruggestort is. dit gebeurt uiterlijk binnen twee werkdagen.
is de terugboekingstermijn verstreken en u heeft geen machtiging aan het bedrijf of instelling afgegeven, dan kunt u tot 13 maanden na de incassodatum hiertegen bezwaar maken. u kunt dit alleen regelen op een van onze abn amro vestigingen.

met vriendelijke groet,
abn amro bank n.v.
mw. d. piquet