Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 10-03-2014 18:05:36
Geldzaken & Recht

Ing en doorgeven klantgegevens aan bedrijven

Die goede oude tijd......

decennia geleden werden auto's nog beveiligd met mechanische, losse (extra) stuursloten e.d. dat was wel wat extra werk en soms een beetje onhandig, maar het hielp meestal wel. toen kwamen de auto's met electronische beveiliging en alarm. en het werd steeds beter en veiliger. totdat criminelen de electronische beveiliging konden kraken. tegenwoordig worden auto's aan de lopende band gestolen. en...... wordt er alweer gesproken over de mechanische beveiliging.

decennia geleden werden salarissen contant uitbetaald: het toentertijd bekende loonzakje.
de banken hadden toen nog geen grip op onze gegevens zoals dat tegenwoordig is.
men betaalde vele zaken contant en bijna niemand had zicht op onze betalingen. de banken hadden toentertijd ook nog meer respect voor de klant. als men een vraag had, kon men, indien gewenst, in een apart hokje een bankmedewerker spreken, zonder dat andere klanten konden meegenieten.

toen werden wij verplicht (!) om een bankrekening te nemen, want de werkgever wilde niet meer contant uitbetalen. de criminelen begonnen ook onze rekeningen te plunderen op vele verschillende wijzen. codes werden gekraakt en de banken ontkenden bij hoog en laag dat die mogelijkheid bestond. de klant was per definitie altijd fout...... tot dat het tegendeel bewezen werd. nu kent men niet meer die privacy die men decennia geleden nog wel kende. bij een gesprek met een bankmedewerker kan de rest van de cliëntele vaak meegenieten.
privacy?? dus niet.

nu is er een bank die wéér een stapje verder gaat. over de ruggen van haar klanten, proberen zij extra inkomsten te genereren, waarbij een directeurtje met, zweet op z'n voorhoofd (figuurlijk), hypocriete uitspraken dit weer probeert 'goed' te praten.

wat is nu weer een volgende stap???? de directie van de ing zal uiteraard weer in beraad gaan, om met een uitspraak te komen, waarbij men haar klanten probeert extra gerust te stellen. maar pas op.... de 'vijand' slaapt niet..... en de directie van de ing ook niet. die is met 'veel enthousiasme' bezig om de volgende leugen te verzinnen.

die goede oude tijd......