Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

19
1953 - 19-05-2014 18:05:58
Computers & Telefonie

Mag een bedrijf een gebruikte laptop leveren wanneer een nieuwe is gekocht?

[quote=crewmember schreef op maandag 19 mei 2014, 09:40][quote=zoethout schreef op zondag 18 mei 2014, 15:42]@jodi003
wetgeving etc.


beetje off topic, maar misschien geeft dit wat inzicht waarom webshops dit doen.


zo te horen run je zelf een webshop. dan snap ik dat je hier moeite mee hebt.

ik heb zelf ook jaren bij een aantal fysieke elektronica ketens gewerkt en mij daar ook bezig gehouden met web-bestellingen. het was inderdaad heel irritant om laptops ed weer terug te krijgen van mensen die hem toch maar niet willen. echter verleende wij deze service ook altijd in de winkel als de klant een beetje normaal deed en ook maar een beetje een reden had.

deze maakte we dan schoon, installeerde we opnieuw en zette we met een gele sticker terug in het magazijn. als alle nieuwe modellen dan uitverkocht waren verkochten we die onder het mom van, u hebt echt mazzel we hebben er nog een, maar hij is wel al een aan geweest.
de klant kon dan zelf de laptop zien en beslissen of ze dit wilde.

via de internetwinkel deden we hetzelfde. alleen hier was het aantal terug-sturingen vele malen hoger. bij sommige leveranciers kan je de laptop helemaal terug sturen waarna zij hem echt goed schoonmaken en opnieuw bestickeren e.d.
maar meestal heb je uiteindelijk dus meer teruggestuurde laptops dan nieuwe en dan ga je die op sturen ja. en zolang de laptop dien beschadigd is en gewoon een schone installatie heeft moet dit ook gewoon kunnen vind ik. hij is niet 2e hands. hij is uitgeprobeerd.

ik ben wel voor de 14 dagen terugstuur regeling.
webwinkels hoeven ook geen duur pand, met displays en personeel te betalen. alleen maar een magazijn en een website. je kan dus ook niet om info vragen of het object zelf testen/vasthouden en dergelijke. daar is deze terugstuur regeling voor bedoeld.
daarnaast houdt dit de stenen winkels ook wat meer concurrerend.

dan ben je mooi mee in de aap gelogeerd daarmee!

consumentenvertrouwen is nu toch echt argwanender.