Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sixerdude
sixerdude - 14-11-2005 09:35:16
Garantie & Verzekeringen

Unigarant, beroerde organisatie?

Via mijn assurantietussenpersoon kwam ik na slechte ervaringen met axa op zijn advies bij unigarant terecht. was axa al een drama, bij unigarant zijn ze al helemaal niet goed wijs. omdat de oude verzekeringsmaatschappij iets te lang liet wachten op de royementsverklaring, haalt unigarant eigenhandig een bedrag van meer dan 500 euro van de rekening, zodat wij voor jan met de korte achternaam bij de supermarkt proberen te pinnen. het is de betaalrekening van mijn vrouw en daarop hebben we geen kredietlimit, omdat we dat eenvoudigweg niet nodig hebben normaal gesproken. unigarant begint dan opeens allerlei onleesbare overzichten aan ons te sturen en probeert met enige regelmaat grote bedragen van die rekening af te schrijven. de assurantietussenpersoon zegt dat ie er wat aan doet, maar daar geloven we inmiddels ook al niets meer van. wij blokkeren de betaalrekening van unigarant en vragen de assurantietussenpersoon om maar acceptgiro's toe te sturen. unigarant kan op de onleesbare overizchten alleen maar vermelden dat ze de verzekering zullen beeindigen als ze het belachelijk hoge bedrag niet kunnen innen. wij zijn unigarant al lang zat en vinden dat eigenlijk wel best. in de tussentijd krijgen we via een derde schade aan onze auto. we melden de schade direct, de tegenpartij (via ohra) reageert netjes en snel en unigarant hoeft alleen maar de claim voor ons in behandeling te nemen en het schadebedrag te innen van ohra. unigarant doet sinds eind augustus gewoon helemaal niks aan deze zaak en wij kunnen fluiten naar de centen. unigarant heeft dat bedrag vermoedelijk al lang geind van ohra. logisch dat je zo'n verhaal in de familiekring doorverteld, we waren echt verrast over de vele negatieve verhalen van familie en kennissen over unigarant. lage premies, maar werkelijk onbeschofte manier van after-sales en service was het algemene beeld wat we van deze maatschappij kregen te horen. wij willen echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, willen graag met vertrouwen via onze assurantietussenpersoon de maatschappijen boeken die hij ons aanraadt, maar op deze manier ga je toch afvragen of we niet een direct seller als ohra in de arm moeten nemen. iemand meer slechte ervaringen met unigarant en tips hoe je ze aan kunt pakken. dergelijk gedrag hoef je toch echt niet te pikken?