Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jajon
jajon - 01-04-2004 17:20:51
Huishouden & Energie

Fabricagefout

Mijn moeder heeft okt. 2002 een nieuwe verw. combi laten installeren door erkend installateur, het gaat om een valliant vhr 24 - 28c er is een onderhoudscontract bij energieservice. normaal onderhoud is in november nu komt er een brief van energieservice voor een geplande onderhoud in april. toen ik navraag deed waarom al na een half jaar kreeg ik de volgende mededeling:
uw valliant 24 - 28 c heeft een kraantje in het systeem dat door de samenstelling van het water in deze regio (nh) mogelijk kan gaan lekken of uit elkaar barsten. wij gaan nu preventief dit kraantje vervangen, normaal gebeurt dit tijdens norm onderhoud, maar dat is voor u nog te lang weg. op mijn vraag of hier kosten aan verbonden zijn is het antwoord ja, €46,-- voor een nieuwe buis en € 25,- voor arbeidsloon, als er tenminste niets tegenzit. ik geef hierop aan dat er nog garantie op de ketel zit en dat ik dus verwacht dat het onder garantie valt. dit bleek niet zo te zijn, ik heb contact gehad met de installateur, deze zegd wel van het probleem af te weten, maar nog geen richtlijnen te hebben van valliant over een evt. oplossing. toen maar valliant gebeld, en hier naar garatie gevraagd, ook hier krijg ik geen respons, als het kraantje lekt vóór het einde van garantie termijn zal het waarschijnlijk garantie zijn, maar als het na garantietermijn gebeurt dan is het geen garantie, de reparatie kan dan oplopen tot wel 800 of 900 euro, door de gevolgschade van een lekkende kraan. o.a. zou de elec. install. beschadigd worden. wat kan ik hieraan doen om deze handeling door valliant te laten beskostigen?? ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik vind dat dit geen probleem voor de consumetn mag zijn, het is of de leverancier van de ketel, of de leverancier van het water die hiervoor verantwoordelijk is.