Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cd
cdepaus - 04-02-2007 09:25:41
Computers & Telefonie

Afsluitbeleid van Orange?

hallo,


ik heb een vraag over orange en hoop hier een antwoord te vinden.


sinds ruim een jaar ben ik, door omstandigheden, bij schuldhulp terecht gekomen. omdat internet erg belangrijk voor me is, mocht ik dat behouden. ik heb wanadoo/orange family met telefonie. helaas is het bij orange niet mogelijk om anders te betalen dan via incasso. omdat ik budgetbeheer heb en daarom elke week alleen mijn boodschappengeld ontvang, mislukte de incasso keer op keer. ik heb meermalen verzocht op een andere manier te mogen betalen maar daar werd niet op in gegaan. daarom is mijn abonnement steeds achteraf betaald, door bureau schuldhulp.


per 1 januari is er in de samenstelling van de sociale dienst, waar schuldhulp onder valt, e.e.a. veranderd. hierdoor is de administratie flink in de war geraakt en is mijn abonnement niet op tijd betaald. ruim een week geleden kreeg ik een e-mail dat er binnen 7 dagen moest worden betaald, anders zou ik worden afgesloten. ik heb meteen contact opgenomen met schuldhulp en de zaken geregeld. hier ging wel weer een aantal dagen overheen. maar voor het weekend is dan toch de betaling verstuurd naar orange.


gisteren ontdekte ik echter iets lastigs. ik kon nog wel worden gebeld, maar bij uitgaande gesprekken kreeg ik de melding "u bent niet bevoegd dit nummer in te toetsen". ergo: mijn uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd. gelukkig heb ik een oud prepaid mobieltje met een paar euro beltegoed dus voor dringende zaken kan ik nog wel iemand bereiken. lastig is het echter wel!


vanmorgen kwam verrassing nummer twee: mijn e-mail is nu ook geblokkeerd. ik kan vooralsnog wel internetten, maar hoelang nog? en worden inkomende telefoongesprekken straks ook geblokkeerd? de rekening is betaald!


wie weet meer over het afsluitbeleid van orange? welke volgorde houdt men aan en hoeveel tijd en geld zal het kosten om weer aangesloten te worden? waarom kiest men er voor om met afsluiten van diensten te beginnen tijdens het weekend, wanneer betalingen niet door de banken worden verwerkt? alle informatie is welkom; ik weet namelijk graag waar ik aan toe ben. maar of ik de reacties nog zal kunnen lezen is momenteel de vraag want ik vrees dat de rest van de diensten ieder moment kunnen worden stopgezet...