Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

be
benaarts - 02-01-2009 07:49:25
Auto & Vervoer

Complete motor kapot

in mei van dit jaar hebben we (gezin met 5 kinderen) na veel overwegingen, een renault espace diesel gekocht met bouwjaar 2005 bij een garage. (niet een dealer) tijdens onze vakantie in frankrijk ging op de snelweg de dynamo kapot en hebben we onze reis met alternatief vervoer moeten voortzetten, wat overigens door de reisverzekering prima geregeld was. eenmaal thuisgekomen, was de auto afgeleverd bij de garage waar deze gekocht was en deze vertelden ons dat dit niet onder de garantie viel, ondanks dat de garantie van 3 maanden nog niet voorbij was. kosten € 500,-. op 29 december bracht ik 2 van mijn kinderen weg naar een uitje in mijn dorp. ik reed daar weer weg en schakelde van zijn 1 naar zijn 2. toen ontstond er een vreselijk geluid en direct stopte de auto er mee. bij mijn eigen garage bleek dat de motor helemaal kapot was. er was zelfs een gat in het blok geslagen door een as. kosten zeker € 5000,- de verkopende partij zegt na telefonisch overleg. jammer maar helaas en zo ook renault nederland. ik mag er toch vanuit gaan dat als ik een auto koop van 3 jaar, waarvan gezegd wordt dat hij zeker nog 200.000 kilometer kan rijden, dat deze niet na iets meer dan 6 maanden helemaal kapot is? wie kan ons helpen?