Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
shad0wz - 06-12-2009 18:52:27
Computers & Telefonie

Wettelijke garantiebepaling

"de consumentenbond stelt dat apple zich niet aan de wettelijke regels voor garantietermijnen houdt, omdat het bedrijf weigert om na de garantieperiode van één jaar nog kosteloos reparaties uit te voeren of vervangende hardware te leveren."

ik heb een soort gelijk probleem met het compaq/hp.
in augustus 2008 heb ik een laptop aangeschaft die vorige maand kapot is gegaan.

ik heb hiervoor contact opgenomen met het bedrijf.
een medewerker daar vertelt mij dat ik zelf de reparatiekosten moet betalen, omdat ik geen extra garantie genomen had op het produkt.

ik heb daarbij wel aangegeven dat bij een laptop de verwachte levensduur gemiddeld 3 jaar zou zijn.

hier kreeg ik de volgende reactie op terug.

"standaard bieden wij één jaar garantie op onze systemen en drie jaar als u een garantie uitbreiding heeft. heeft u geen garantie uitbreiding kan ik u alleen een buiten garantie reparatie aanbieden.

waarom zijn er grenzen aan hp fabrieksgarantie?

hp fabrieksgarantie wordt u door hp uit serviceoverwegingen aangeboden als aanvulling op het wettelijk garantierecht. fabrieksgarantie is niet gebaseerd op enige wettelijke garantieplicht. daar fabrieksgarantie een extra garantie is, die hp u uit eigen beweging biedt, geldt deze enkel binnen de door hp aan deze garantie gestelde voorwaarden. hp is in geen geval verplicht een aankoopbedrag te retourneren of een product te vervangen.

hp zal schade aan uwproduct gedurende de looptijd van de fabrieksgarantie kostenloos repareren, conform hp garantievoorwaarden. buiten de fabrieksgarantieperiode kan hp uw product enkel tegen betaling repareren. zolang uw toestel nog binnen de looptijd van de standaard fabrieksgarantie valt (afhankelijk van uw product 1 of 2 jaar) bestaat de mogelijkheid om de duur van deze garantie te verlengen door een garantieuitbreiding te kopen bij hp. informeert u hiernaar bij onze klantenservice."

kan ik alsnog een gratis reparatie of vervangend product verwachten? aangezien het product de verwachte levensduur niet gehaald heeft.