Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ch
cheyennec - 03-06-2010 23:49:31
Geldzaken & Recht

Bestellen Wehkamp zo makkelijk nog niet

Ik heb een zeer, zeer slechte recente ervaring met wehkamp. maandagochtend 31 mei 2010 de klantenservice gebeld met de vraag of ze konden kijken uit welke bezorgdata ik kon kiezen indien ik mijn grote witgoed (fornuis, wasmachine, koelkast) bestelling zou doen. mevrouw gaf aan dat dit volgende week bezorgd zou worden. 's avonds doe ik mijn bestelling en verwacht ik zoals mij is verteld aan te kunnen klikken op welke dag ik het bezorgd wil hebben.

nadat ik netjes via ideal meer dan 1.000 euro betaald heb, kan ik niet verder naar de volgende stap in het bestelproces. er blijft staan: kies uw betaalmiddel, eerst betalen. terwijl ik al lang betaald heb! snel weer de klantenservice gebeld a 20cent p/min. het eerste wat mevrouw zegt is: je hebt niet betaald. ik heb wel betaald! heb zelfs al een betalingsbevestiging van rabobank dat het geld er al af is. nadat de vrouw goed heeft gekeken ziet ze inderdaad dat ik heb betaald.

vervolgens leg ik mijn probleem uit dat ik niet naar de volgende stap in het bestelproces kan, er blijft immers staan: eerst betalen. zegt de mevrouw: "ja, mevrouw, dit probleem is al lang bij ons bekend. dan moet je nu maar klikken op 'betalen per acceptgiro', dat is een trucje om het probleem te omzeilen. dan kun je verder naar stap 4!" dat is toch erg slecht? heb haar weer uitgelegd dat ik natuurlijk al lang betaald heb en geen acceptgiro wil, maar volgens haar was het voor nu de enige manier om nog verder te kunnen naar de volgende stap. toen heb ik dat dus gedaan en tot mijn verbazing was er nergens de mogelijkheid om de bezorgdag aan te klikken! daarvoor had ik juist 's ochtends al gebeld naar de klantenservice, zodat ik op mijn werk ook tijdig vrij kan regelen hiervoor.

zegt die mevrouw: "je wordt morgen teruggebeld voor een afspraak"

dinsdag bel ik de klantenservice 's middags zelf maar weer, want ik werd natuurlijk niet gebeld. zegt weer een andere mevrouw: "ja, je bestelling is er nog niet uit want je hebt niet betaald" daar zakt je broek toch vanaf? uitgelegd dat ik wel betaald heb etc en na goed kijken kon ze dat toch beamen. die mevrouw vertelde weer dat ik helemaal niet gebeld zou worden deze week, maar volgende week pas om een afspraak te maken!

omdat ik het klantenservice nummer inmiddels wel uit mijn hoofd ken, heb ik vandaag nog maar een keer gebeld. weer een andere mevrouw die mij in gebrekkig nederlands op haar beurt vertelde: "je ontvangt een brief en dan kun je betalen" maar ik heb al lang betaald!! en ja hoor na 5 minuten kijken kon ze dat ook weer beamen. en dat ik maar gewoon af moet wachten tot ik gebeld wordt voor een afspraak, wanneer dat ook moge zijn.

handig, als je maandagochtend juist belt voor die bezorgdata ivm vrij nemen van je werk en na het bestellen blijkt er niets van waar te zijn. overal op de website staat dat de goederen binnen 5 dagen geleverd worden en sommige witgoed producten zelfs binnen 2 dagen. alledrie de producten uit mijn bestelling zijn direct leverbaar volgens de website.

ik wacht nu maar weer af. maar voor mij geen wehkamp meer de volgende keer. wat een gedoe en wat een afknapper zeg. zijn er meer die dit zo ervaren hebben? het is echt te gek voor woorden dat het bestelproces zo slecht in elkaar zit en dat wehkamp er kennelijk niets aan doet, terwijl het probleem bekend schijnt te zijn.