Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

grappig
grappig - 30-07-2010 16:31:43
Computers & Telefonie

Nieuws Apple Imac

Je hebt weleens van die koopmomenten die je nooit meer vergeet in je leven. dat kan die mooie keuken zijn die je voor ogen had of zo’n supersnelle apple imac die door slimme en handige marketing technieken van apple de hemel in werd geprezen. de eerste fout die je maakt is om de apple bak via internet aan te schaffen. een brokkie verkoopkantoor ergens in het midden van nederland die schijnbaar zijn zakken vult en als het op service aankomt moet je naar je lokale service-provider. waar ik woon moet ik of naar den haag, rotterdam en elders, in ieder geval een halve werkdag uittrekken om alleen het ding te laten bekijken. daarna moet je rekening houden met weken die men nodig heeft om het ding te repareren. een grote vlek in het beeldscherm die al na een paar weken apple-plezier in het scherm verscheen en inmiddels is uitgegroeid tot een grote apple-ergenis.

klein consumentenleed zeggen mijn kroegmaten altijd. eerst weten de gladde verkoopjongens je af te wimpelen met verhalen over schoonmaken of dat je niet mag roken als je voor je computer zit. die oude windowsbak heeft 9 jaar staan tuffen zonder enig probleem, de enige ergenis was het windows-systeem dat de tijd nam om op te starten of bij overmatig geheugengebruik een blauw scherm te vertonen. maar ja, met nog honderden miljoenen aardklootbewoners mag ik mij daar niet druk om maken natuurlijk.

toch wel. ik kocht een apple imac en hoopte van dat laatste stukje ergenis af te komen. niets is minder waar. ook lopen programma's vast ondanks de verdubbeling van het geheugen. ligt niet aan ons maar aan adobe zeggen ze dan.
dus het ergste is wel de arrogantie van die apple knapies bij de reseller. eerst houden ze je zo lang mogelijk aan de klets met hun betaalde servicenummer, dan worden dossiernummers gezocht en wordt je doorverbonden naar een maatje die stiekum mee staat te luisteren en deze lastige klant weleens te woord zal staan. ondanks dat ze het hele verhaal kennen laten ze opnieuw je ergenis over hen uitstorten. oh wat een lol hebben ze daar. zakken vullen en je uiteindelijk doorverwijzen naar een reseller/serviceprovider krijg je te horen. ik meen nog steeds dat conform de huidige wetgeving diegene aansprakelijk is waarbij je het product hebt gekocht. welnee, bij apple hebben ze daar maling aan en denken de wet naar hun hand te zetten door hun verkoopvoorwaarden. alsof je dat boekwerk eerst in een winkel gaat zitten lezen voordat je de koop doet. wat een systeem hebben ze bij apple zeg. nou ja de media heeft er bol van gestaan, tot aan het consumentenprogramma radar toe. en dan ging het niet alleen over een niet-deugend beeldscherm waar ik me nu kapot aan erger.

maar wel continu kinderachtig op de kleine lettertjes blijven verwijzen, noem maar op. inmiddels jokken ze bij apple door met hun volgende failure: de iphone 4. het neigt bijna naar misleiding. ook programma’s zouden volop te koop zijn en men zou windows al lang ingehaald hebben werd er geroepen. het is lachwekkend hoe na al die jaren die software-inhaalslag nog steeds niet is gemaakt.

en dan nog iets. als je eenmaal de apple hebt denk je dat de bijbehorende programma’s, zoals itunes je een ongestoord gebruik zal geven. immers die heb je meegekocht. niets is minder waar. onlangs werd een update uitgebracht die niet meer te starten was zonder dat je instemde met de nieuwe voorwaarden. weer een programma minder dus, want in spioneren is apple ook een kunstenaar geworden.