Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
robinho90 - 04-09-2010 20:16:11
Huishouden & Energie

Ongevraagde overstap energieleverancier

Blijkbaar heb telefonisch een aankoop gedaan, waar ik mij geenszins van bewust was.
ik heb namelijk een telefoongesprek gehad met iemand van besparen-kan.nl , die mij vertelde dat ik naar een veel goedkopere energieleverancier zou kunnen overstappen. ik was wel benieuwd hoeveel dat zou schelen en wilde wel informatie hierover ontvangen, zoals mij via de telefoon werd aangeboden. het ging puur om informatie, meer niet zei meneer aan de telefoon. het enige waar ik in het telefoongesprek akkoord mee ben gegaan is het ontvangen van informatie over essent. ik heb mij nooit aangemeld via essent en nooit een handtekening gezet voor een overstap naar essent. toch blijkt ineens dat ik ben aangemeld voor de essent zekerheidsgarantie en dat ik niet meer terug kan, omdat de zogenaamde bedenktijd van 7 werkdagen is verstreken.

naar aanleiding hiervan vraag ik me af wat ik hier tegen kan doen. ik heb al gebeld met de klantenservice van essent, die mij vertelde dat ik het niet meer terug kon draaien, want dat kon niet volgens het zogenaamde 'systeem'. volgens de "voicelog", zouden ze toestemming van mij hebben gekregen om over te stappen naar essent.
ik heb nooit gezegd dat ik dat wilde, dus ik kan ook niet begrijpen dat dit juridisch mogelijk zou zijn.

het schijnt dat ik dus misleid ben via de telefoon. ik zou een informatiepakket over essent krijgen, maar in plaats daarvan kreeg ik een brief van essent, waar meteen al in stond: bedankt voor uw aanmelding! en 2 weken later ontving ik een brief dat het bevestigd was, wat betekent dat ik niet meer terug kan.
.
kan ik hier iets tegen doen? en wat adviseren jullie mij hieraan te doen, zodat ik van deze zogenaamde "overstap" af kan komen.
moet ik bijvoorbeeld de rekeningen betalen? of kan ik ze beter helemaal niets betalen?

met vriendelijke groet,
[edit redactie]