Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

moonywh
moonywh - 13-10-2010 15:48:45
Computers & Telefonie

Kan ZIGGO dit zomaar doen?

Wij hebben een alles in 1 extra pakket bij ziggo bv en betalen per automatische incasso. vorige week maandag op 4 oktober ontving ik een zeer korte brief van de ziggo waarin stond vermeld dat helaas per vergissing betalingen die niet van ons afkomstig waren geboekt zijn op onze facturen en dit nu hebben gecorrigeerd maar er voor ons een betalingsachterstand van €1900.00 is ontstaan. ons werd verzocht dit bedrag over te boeken op hun rekening.
ik ben hier nogal behoorlijk van geschrokken want was van mening dat de facturen van onze rekening werden afgeschreven. ik heb direct alle bankafschriften nagekeken en zag alleen elke maand een afschrijving van ziggo van €9.95. ik heb dit nooit in de gaten gehad anders had ik wel eerder aan de bel getrokken. ik heb toen op 5 oktober de afdeling incasso gebeld maar die waren in bespreking en ik zou die dag of de volgende dag terug worden gebeld. omdat we op vrijdag 8 oktober nog niets hebben vernomen heb ik zelf weer contact opgenomen met de afdeling incasso om tot een oplossing te komen. ik weet natuurlijk dat we moeten betalen voor de diensten die we van hun hebben geleverd gekregen en dat wil ik ook best wel maar vind ook dat ziggo ons tegemoet kan komen omdat hun de fout hebben gemaakt. ik heb hun voorgesteld het bedrag in termijnen te voldoen maar het enigste wat hun kunnen doen is dat we het totale bedrag in 6 termijnen mogen voldoen van €290 ik heb hun uitgelegd dat wij een gezin hebben met 3 jonge kinderen, wij ook aan onze betalingsverplichtingen en levensonderhoud moeten voldoen en de andere maandelijkse kosten van ziggo er ook nog naast lopen. het kan toch niet zomaar dat door hun vergissing/fout wij nu voor torenhoge maandlasten komen te staan?
ziggo wil ons op geen enkele wijze tegemoet komen. ook ben ik afgelopen vrijdag erg onbeschoft behandeld aan de telefoon door één van de medewerkers die ineens zei: “nou dan noteer ik wel dat u niet wilt betalen” en dit heb ik helemaal niet gezegd. ik vroeg alleen om een oplossing en stelde zelf voor om het bedrag in termijnen te voldoen maar met €290 euro kan ik helaas niet akkoord gaan.
nu hebben wij daarna das ingeschakeld deze kon misschien iets voor ons betekenen en adviseerde ons om weer contact op te nemen met ziggo en te verzoeken om de situatie eventjes te bevriezen zodat één en ander uitgezocht en geregeld kon worden. ook hier geven ze geen gehoor aan. maandag 11 oktober heb ik een brief naar ziggo gestuurd en nogmaals verzocht om een oplossing en een verzoek de situatie eventjes te bevriezen.
tot mijn grote verbazing lag er gisteren weer een brief van de ziggo (twee brieven binnen 1 week tijd) waarin ze ons op de hoogte hebben gesteld dat we geen mobiele en internationale nummers meer kunnen bellen. dit is geblokkeerd. er werd gevraagd het openstaande bedrag direct binnen 5 dagen te voldoen daar wij anders van alle diensten van ziggo worden afgesloten. en dit alles.. binnen 1 week tijd. het kan toch niet zomaar dat door hun vergissing/fout wij nu de dupe worden? wij hebben niet eens de tijd gekregen om ergens normaal op te reageren of om ook maar iets te regelen. wij hebben nooit geen nota of iets dergelijks ontvangen. ik vind dit geen manier van doen en te gek voor woorden.
ik heb vandaag direct alle diensten van ziggo opgezegd want wens daar geen klant meer te zijn.
mag ziggo zo met haar klanten omgaan ?