Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
robbievdbrink - 18-11-2010 10:27:33
Computers & Telefonie

KPN / Hi Eindafrekening Onduidelijk

Beste allemaal,

per 25 augustus jl. is, na 10 jaar, mijn mobiel abonnement bij kpn / hi gestopt. de maand daarna kreeg ik een eindafrekening die mijn inziens niet klopte. daar heb ik een vraag over gesteld en toen begon 'de pret'. zie hieronder.

------------------------------------------------------------------------
hoe kan mijn eindafrekening 43,49 bedragen als het abonnementsgeld voor augustus al betaald is en ik daarnaast nog een tegoed heb van 184,45?

het antwoord luidde; bij hi ontvang je je bundeltegoed één maand vooruit. dit betekent dat de bundel waar je voor betaalt op je telefoonrekening meteen verrekend wordt met de gesprekskosten die op dezelfde telefoonrekening vermeld staan. op je vorige telefoonrekening heb je het tegoed voor de maand augustus reeds verbruikt, hierdoor ontvang je geen bundeltegoed meer op telefoonrekening nummer 73, de slottelefoonrekening.

helder. maar hoe zit het dan met het openstaande tegoed?

antwoord van werknemer 1; met een hi bel & sms abonnement neem je het overgehouden bundeltegoed mee naar de volgende maand. je verbruikt eerst het nieuwe bundeltegoed en daarna verbruik je het overgehouden bundeltegoed. wanneer je het nieuwe bundeltegoed niet geheel verbruikt komt het overgehouden bundeltegoed te vervallen.

antwoord van werknemer 2; hieruit blijkt dat het onverbruikte bundeltegoed is komen te vervallen. zoals reeds is aangegeven is je bundeltegoed twee maanden houdbaar.

mijn inziens spreekt dit elkaar behoorlijk tegen. toen ik om een simpele opheldering / berekening vroeg kreeg ik het volgende antwoord gepresenteerd.

zoals meerdere keren is aangegeven is het onverbruikte tegoed komen te vervallen.

aangezien het bovenstaande meerdere keren is gemeld wordt hierbij de correspondentie omtrent dit onderwerp beeindigd.

terwijl op de rekening voor de eindafrekening een tegoed openstaat van 184,45.

nu weet ik van een ex-klantenservice medewerker van kpn / hi dat dit afsnijden van bochten beloond wordt met incentives, maar ik laat mij niet zo afschepen.

vervolgens; abonnement is halfzijdig afgesloten (prima, ben toch geen abonnee meer) en toen werd er gedreigt met incasso's.

mijn vraag luidt dan ook; klopt dit wat hi zegt of niet? ik krijg geen fatsoenlijk antwoord op mijn vragen, alles wat ik vraag wordt afgescheept met bovenstaande onzin.