Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

st
studentmwd - 02-02-2005 16:37:26
Geldzaken & Recht

Hoe krijg ik mijn geld terug?

beste lezers,
ik heb dit berichtje ook al op het forum geplaatst, maar ik denk toch dat het hier meer thuis hoort. ik hoop dat er iemand is die weet wat ik zou kunnen doen. mijn verhaal c.q. vraag:


15 december 2004 heb ik via www.lekkergeurtje.nl parfum besteld met een totale waarde van bijna 40 euro. binnen 5 werkdagen zou het door selectvracht bezorgd worden, wat dus niet gebeurde. vervolgens heb ik contact opgenomen met dhr. frans van der hoogen van du haute trading om te vragen waar mijn bestelling bleef. zijn telefoon bleek afgesloten. een aantal dagen bleek de verbinding weer hersteld want ik kreeg hem telefonisch te spreken. hij zei mij toe dat de bestelling alsnog binnen 5 dagen verzonden en dat het enigszins vertraagd was i.v.m. een miscommunicatie met zijn leverancier. op zich was ik natuurlijk niet blij met de vertraging, maar omdat er ook nog geen geld afgeschreven was gaf ik hem het voordeel van de twijfel. na het 2e telefoontje werd mijn geld afgeschreven en ging ik ervan uit dat mijn pakketje spoedig zou volgen..niet dus.


nu, 1 februari, bijna 2 maanden later heb ik nog steeds niets binnen en de betreffende heer is ook niet meer te bereiken omdat zijn telefoon wederom afgesloten is en hij gewoonweg niet reageert op emails. via mijn bank kan ik mijn geld helaas niet terugkrijgen omdat ik gebruik heb gemaakt van een eenmalige machting en geld kan alleen teruggehaald worden als er sprake is van een doorlopende machtiging.


ik heb inmiddels een brief opgesteld waarin ik hem verzoek mijn geld terug te storten of alsnog per direct mijn bestelling te versturen. ik weet niet wat hieruit gaat komen, maar ik weet wel dat hij niet failliet is en dat verdere stappen zoveel gaan kosten dat ik op meer uitkom dan het hele pakketje me gekost heeft. maar dan vraag ik me af: is er nou helemaal niets anders mogelijk om ervoor te zorgen dat ik mijn geld of mijn pakketje krijg?

ik hoor graag jullie ervaringen en/of mogelijke 'oplossingen'

groeten,
gonnie