Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
sheconen - 09-12-2010 15:39:16
Computers & Telefonie

Reparatie van mijn laptop door acer? Dacht het niet

Ik heb in februari dit jaar een acer laptop aangekocht t.w.v. 800 euro. omdat ik student ben en mijn laptop niet zo lang kan missen heb ik na aankoop bij wehkamp.nl ook maar een extra garantiepakket gekocht (ook bij wehkamp). deze zou mijn garantie verlengen tot 2 jaar na aankoop.

vanaf het begin gaf de laptop af en toe mankementen aan het scherm. ik was mijn laptop echter nodig, en vond de mankementen niet hinderlijk genoeg om hier gelijk melding van te maken. maar na verloop van tijd werden de problemen steeds erger.

ik checkte op de site van acer bij de caseregistratie de duur van mijn garantie, het werd immers tijd om er toch maar melding van te maken. acer gaf aan dat ik tot februari 2011 garantie heb. maar ik had toch garantie tot februari 2012? helaas niet geregistreerd. dit moet dus alsnog volgens acer.

maar goed een vreemd verhaal, ik kreeg inmiddels helemaal geen beeld meer op mijn laptop. ik had in elk geval nog garantie tot februari 2011 toch? dus wehkamp opgebeld en het verhaal uitgelegt. we werden doorverwezen naar het contactpunt van acer. na verschillende mensen aan de telefoon te hebben gehad ( ze waren allemaal amper te verstaan door het gebrekkige nederlands wat ze spraken. ) kreeg ik tiffany aan de telefoon.

er bleek ineens onduidelijkheid over mijn aankoopdatum, ( terwijl acer deze gegevens heeft, ik had ze immers zelf al eens opgevraagd. ) zonder bon zou worden uitgegaan van de productiedatum en dit is 28 december. dan zou de garantie zijn verlopen. en natuurlijk ik had de laptop besteld bij wehkamp dus een echte bon was er niet, ik had dus geen schriftelijk bewijs van aankoop meer. alleen nog van het extra garantiepakket dat niet geactiveerd was.

ik wilde nogmaals zoals ik al eerder had gedaan mijn aankoopgegevens ophalen op de acer site, maar helaas deze waren plotseling geblokkeerd door tiffany die een case had aangemaakt voor reparatie. ik had nu dus helemaal geen bewijs meer van mijn aankoopdatum.

na nagedacht te hebben besloot ik acer ook dit nog maar eens uit te leggen, misschien snapten de telefoonnistes me niet door hun gebrekkige nederlands? er werd me min of meer verteld dat ik niet zo moet zeuren en moet luisteren naar het zoveelste "laat mij vertellen u over procedure van garantie" 20ct per minuut ja dat tikt aan. na te hebben verklaard dat ik wist wat mijn rechten waren aangezien ik rechtstudente ben kreeg ik ineens wel vriendelijkheid, en de wil om de situatie nog eens goed te registreren. nou ik ben geen rechtstudente, maar zelfs ik snap dat dit niet klopt.

kortom ik heb 800 euro betaald in februari 2010 voor een acer laptop die het eind november compleet liet afweten. 80 euro voor een garantiepakket waar ik niets aan heb. en torenhoge telefoonkosten dankzij de moeilijk snappende en verstaanbare telefonistes van acer.

ik ben student en wil mijn laptop weer klaar, dus dan maar betalen toch? weer gebeld en wat blijkt? het is al heb ik garantie niet zeker of een scherm wel binnen de garantie valt! dit moet worden geanalyseerd in het reparatiecentrum. wanneer de reparatie niet binnen de garantie valt mag ik 85 euro aan transport en administratiekosten ophoesten plus de prijsopgaaf die ik dan zou krijgen.

hoe los ik dit nou op dan? met acer valt niet te praten, dat is duidelijk.