Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
willemj_1 - 22-12-2010 20:26:51
Geldzaken & Recht

Nieuw huurcontract via wooncorporatie || geen verwarming & balkondeur sluit niet

Beste heer/mevrouw,

3 dagen geleden heb ik een huurcontract afgesloten bij een wooncorporatie. er zijn helaas 2 problemen naar voren gekomen. de verwarming werkt niet en balkondeur valt niet in slot.

het laatste probleem is duidelijk te omschrijven. ik had als voorwaarde gesteld, voor het tekenen, dat ze de deur moesten maken. zij hadden beloofd dit te doen en maar is niet gebeurt.

het ander probleem heeft te maken met de verwarming. er zit een lek in het verwarmingssysteem, waardoor de bovenste verdieping van het appartement niet verwarmt wordt. de buizen van de verwarming worden wel warm, maar de radiatoren zelf niet. na water bijgevuld te hebben in het systeem, worden de radiatoren een paar uur warm.

de woningbeheerder (ingehuurd door wooncorporatie) is hiervan op de hoogste en zegt dat dit al langer bekend is. hij weet waar het lek in het systeem zit.

vandaag heb ik telefonisch contact gezocht met de wooncorporatie. zij ontkennen dat dit probleem al langer speelt. en zeggen "er wat zosnel mogelijk aan te doen".

mijn vraag aan jullie is wat mijn rechten zijn wat betreft de deur en de verwarming?
kan ik de wooncorporatie vertellen dat ik niet wil betalen totdat de deur en de verwarming gefixt zijn? (binnen een redelijke termijn?).


hartelijk dank alvast,
mvg,
willem