Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

-j
-jan- - 18-01-2011 16:23:28
Winkels & Webshops

Niet meer automatisch een kassabon?

Sinds enige tijd wordt in de winkel van dirk vd broek bij het afrekenen de vraag gesteld of je de kassabon wilt. dit doen ze nog voordat de kassabon is geprint. in hun lijfblad heb ik een keer gelezen dat dit is om papier te besparen........ als je toch een bon wilt dan wordt er niet blij gekeken.

is het niet zo, dat je gewoon automatisch een kassabon dient te krijgen?

want:
1. hoe kun je controleren of de juiste artikelen zijn afgerekend (per ongeluk dubbel of 1 vergeten)
2. hoe kun je controleren of de juiste prijzen zijn gerekend
3. hoe kun je bewijzen dat je alles hebt afgerekend als je de winkel verlaat
4. hoe kun je aantonen dat je hebt betaald voor deze artikelen als je een andere winkel in hetzelfde winkelcentrum binnengaat waar ze dezelfde artikelen verkopen (bv dirk vd broek, dirx)
5. hoe kun je achteraf nog je artikel ruilen als je niet tevreden bent of er een klacht over hebt

dit heb ik een keer gevraagd aan een kassiere en haar antwoord was: "daar dient de klant allemaal rekening mee te houden...."

volgens mij is het gewoon beter om standaard altijd een kassabon aan de klant te geven, dan heb je nooit discussies achteraf over de genoemde punten.