Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
robhcs - 02-03-2011 20:18:12
Computers & Telefonie

KPN Torenhoge rekening Iphone 4 zonder instellingen voor data

Hallo,

ik ben reeds 10 jaar klant bij kpn. ik ben sinds een maand in het bezit van een iphone 4 en heb een verlenging van mijn oude abonnement via www.kpn.nl afgesloten, zonder data bundel. dit omdat ik thuis een wifi signaal tot mijn beschikking heb, en buiten de deur toch nooit gebruik hoef te maken van internet.

ik heb het mobiele data verkeer als ook het mms verkeer op de iphone niet ingesteld middels de vereiste gebruikersnaam en het wachtwoord. de bedoeling was dat als ik me buiten de deur bevond, geen internet zou hebben, en dus ook geen toren hoge rekening hoef te verwachten.

vandaag de rekening in de bus, ik zou 28 mb data verbruikt hebben en hier rekenen ze 140 euro voor! het lijkt me op de eerste plaats sterk dat als je de telefoon buiten deur alleen maar voor telefoneren gebruikt er 28 mb gedownload kan worden. sterker nog, het toestel heeft geen idee hoe hij zijn mobiele dataverbinding tot stand moet brengen omdat hij geen gebruikersnaam en wachtwoord heeft en dus niet kan inloggen op dit netwerk.

zojuist nog even gedubbel checked, buiten de deur is er geen data verkeer mogelijk omdat het toestel niet de juiste instellingen heeft. geen enkel programma zoals weer of mail werkt.

gezien we vanavond op wintersport gaan wil ik aan het einde van de volgende maand niet voor een verassing komen te staan!, hoe nu verder te handelen en kan ik van deze pure [edit redactie] werk maken?