Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
deuz14 - 29-05-2011 17:39:14
Computers & Telefonie

Overstappen binnen HI i.c.m. hoge 'eind'afrekening

Ik ben sinds 7 jaar klant bij hi.
in de loop der tijd heb ik mijn vriendin ook onder dit contract laten plaatsen waardoor ik dus 2 aansluitingen had.

omdat mijn vriendin voor 5 maanden naar het buitenland ging (stage) wilde zehaar abonnement tijdelijk stopzetten.
aangezien dit alleen kan met een hi-studenten abonnement, en die heb ik niet, moest haar nummer uit mijn contract gehaald worden.

daarvoor ziet hi haar als een "nieuwe" klant en betaal je allereerst de eenmalige aansluitkosten van 52,50.
dit terwijl je gewoon binnen hi klant blijft.

toen ik dit hoorde vond ik dat raar, maar kreeg van de klantenservice te horen dat dit de standaard 'procedure' was. uiteindelijk heb ik dit toch geregeld omdat het per saldo (5 maanden abonnementsgeld) scheelt.

daarna heb ik netjes alle papieren binnen gekregen met de bevestigingen.
op mijn laatste rekening zie ik ineens een bedrag van 60 euro staan, gefactureerd als zijnde buiten je bundel gebeld!

dit klonk mij heel apart in de oren, dus ik bellen met de hi klantenservice. deze mevrouw kon mij alleen vertellen dat ik bundeltegoed vooruit betaal en dat dit te maken had met een 'eindafrekening'.
ik heb daarna mijn rekening erbij gepakt en dit kwam eruit:

van periode 1-5 tot 4-5 (en daarvoor) betaal ik gewoon mijn periodieke abonnementsgeld. contract wordt omgezet per 4-5.

verbruik wordt gerekend van 11.04.11 - 11.05.11 en bedraagt 60 euro.
mijn vriendin is weggegaan naar het buitenland per 25 april. daarom kan zij dus nooit veel verbruikt hebben en wat ze evt. verbruikt zou hebben wordt apart vermeld onder het kopje "bellen in buitenland".
ik heb ook de specificatielijst gecontroleerd en alle gesprekken op deze lijst hebben plaatsgevonden voor 25 april.

wederom gebeld met de klantenservice en die vertelde mij weer het zelfde verhaal. deze mevrouw gaf ook toe dat het erg verwarrend was en onoverzichtelijk. echter kon zij niks betekenen voor mij.

omdat mijn persoonlijke abonnement ook bijna afgelopen was heb ik maar besloten om deze te beƫindigen.
ik werd netjes doorverbonden met de opzeglijn en heb nogmaals het verhaal uitgelegd, dat ik het niet eens was met de manier van werken van hi.
deze meneer van de opzeglijn was dat helemaal met me eens en deed mij een tegen aanbod van 110 euro (verbruikskosten en aansluitkosten) te crediteren als ik mijn abonnement toch ging verlengen.

aangezien ik mezelf nog totaal niet verdiept had in abonnementen en voorwaarden heb ik uitleg gehad van deze (overigens vriendelijke) meneer betreffende de mogelijkheden. ik heb hem bedankt en zou er in de loop van de week op terugkomen.

vervolgens heb ik eind afgelopen week (26 mei) wederom gebeld met de klantenservice om toch maar eens terug te komen op hun aanbod.
wederom moest ik het hele verhaal uitleggen, echter kreeg ik nu te horen (weer van de opzeglijn) dat er nu helemaal niks mogelijk was.
ik heb gevraagd waar dat aanbod was gebleven, maar deze meneer zei dat ik geluk heb gehad de vorige keer en dat dit aanbod helemaal niet meer geldig was.
er stond ook niks in zijn systeem over deze afspraak.

ik vraag me af of er meer mensen zijn met dit soort problemen? ik heb wel gelezen dat er mensen min of meer hetzelfde hebben meegemaakt, echter gingen deze mensen overstappen naar andere provider.
dit geval is gewoon een intern iets binnen hi/kpn....

mijns inziens is de werkwijze van hi/kpn hierin toch erg apart of zie ik dat verkeerd?