Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ch
chris999 - 16-07-2011 18:49:47
Vrije tijd & Tuin

Nationale Postcodeloterij - Waar houdt het op?

Het lijkt er sterk op dat bij de nationale postcodeloterij de klantenservice wordt bemand door één (halve?) ongeïnspireerde fte-er en er op de verkoopafdeling een paar honderd overijverige bonus-jagende gladjanussen die 24-7 aan het werk zijn.

het is echt bizar dat zo'n organisatie nog steeds weg komt met een volledig doorgeslagen, overagressief en zwaar klantonvriendelijk beleid en daar kennelijk nog grof winst mee maakt ook.

ik ben vrij skeptisch en daarmee behouden als het gaat om verkooppraatjes van dit soort bedrijven, maar november vorig jaar, op vrijdagavond een uurtje of half 9 wist een van de vele verkooptalenten die de nationale postcodeloterij rijk is me toch een lidmaatschap aan te praten. het ging om een actie waarbij ze me verzekerde dat ik als ik het binnen 3 weken weer zou opzeggen, ik wel het gratis lot zou krijgen (die zou ik dan immers inmiddels al hebben ontvangen) maar géén lidmaatschapskosten zou hoeven te betalen.

in de praktijk vertaalde het zich ietsje anders. ik heb nooit een lot ontvangen, wist ook niet of ik nu wel of niet lid was geworden en heb daarom, voor de zekerheid, binnen 3 weken toch maar die ondertekende opzegbrief verstuurd. een week of 6-7 later bleek dat de lidmaatschapskosten evengoed van mijn rekening waren afgeschreven. van de opzegbrief nooit iets vernomen, van het gratis lot ook niet trouwens.

postcodeloterij gebeld: 'ja meneer, vervelend etc. uw opzegging is in elk geval wel doorgevoerd hoor, maar u kunt altijd een klachtenbrief opsturen natuurlijk'. ik stuur een wederom keurig opgestelde en ondertekende klachtenbrief op, met als verzoek om het bedrag teruggestort te krijgen. nu, maanden later, nog steeds geen reactie op gehad.

ik heb het inmiddels opgegeven, die 21 euro zie ik niet meer terug en heb ook nooit echt meegespeeld denk ik, want heb er niet één lot voor terug gezien.

wat ik wel heb gezien zijn enkele grote enveloppen van neerlands 'grootste goededoelenloterij' met daarin blitse felgekleurde teksten over winstkansen die ik echt niet mag mislopen en een bijgevoegd inschrijfformulier. ook ben ik sinds november 3 keer gebeld door een collega-gladjakker van de dame van die bewuste vrijdagavond met de vraag of ik niet toch opnieuw lid wil worden. na het tweede (zeer korte) gesprek heb ik direct via het belregister - dit komt aansluitend na zo'n telemarketing telefoontje - aangegeven niet meer gebeld te willen worden door de nationale postcodeloterij. na afloop haal ik opgelucht adem, daar was ik mooi van af.

wordt ik afgelopen week gebeld: 'meneer, mag ik u even storen, ik heb namelijk een hele mooie aanbieding voor u...'

goed, voor als je tot aan hier gekomen bent. mijn discussiepunt is denk ik duidelijk: wat vinden jullie nou van dit soort praktijken en zou hier niet iets tegen gedaan moeten/kunnen worden, want dit loopt echt de zogeheten spuitgaten uit!

ik ben benieuwd naar andere ervaringen en jullie mening hierover.