Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zo
zoo - 26-07-2011 10:49:17
Computers & Telefonie

Welke voorwaarden (en criteria) hanteert Vodafone bij het bepalen van een betalingsregeling?

Mijn moeder heeft momenteel een openstaande saldo van 2 facturen bij vodafone die door omstandigheden vrij hoog zijn uitgevallen. het gaat niet om honderden euro’s, maar wel om een hoog bedrag om in 1 keer te betalen. ze wil daar nu een betalingsregeling voor treffen om het bedrag gespreid te betalen. het betreft overigens een bel+sms+web abonnement.

ze heeft het abonnement afgesloten in combinatie met een kado. dit was een actie van vodafone.  er was een korting op de abonnementskosten (50% korting op de abonnementssskosten het eerste jaar). en er zat ook een gratis kado bij. dat maakte het extra aantrekkelijk om het abonnement toendertijd af te sluiten. de kosten (van de 2 openstaande facturen) zijn overigens ontstaan door te bellen en niet door data gebruik.

weet iemand van jullie (uit ervaring) welke voorwaarden en criteria vodafone hanteert bij het toekennen van een regeling? ik ben benieuwd of iemand van jullie recente informatie heeft.

ik vraag mij het volgende af:
a.  is er een minimum aantal termijnen? en een maximum? zo ja, hoeveel?
moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?
b. is er minimum bedrag?
c. zijn er nog andere belangrijke criteria om rekening mee te houden? zijn er bijvoorbeeld andere zaken waar vodafone op let bij het bepalen en toekennen van de regeling? 

d. binnen hoeveel dagen moet het 1e termijn betaald worden nadat de regeling is getroffen? is dat gelijk de zelfde week of is er een ruimer termijn?


e. is vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? doen ze misschien moeilijk? ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.


ik beb benieuwd naar de antwoorden op de bovenstaande vragen. als een van jullie al een antwoord op een van de vragen weet zou dat mooi zijn. als iemand (eventueel uit eigen ervaring) een antwoord op alle vragen weet zou dat fantastisch zijn :-)