Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
rogertje - 14-09-2011 21:26:32
Elektronica & TV

Geen beeld na Ziggo update

Mijn moeder heeft een kabelaabbonement bij ziggo. 1,5 jaar geleden heeft ze een nieuwe philips flatscreen tv gekocht met ingebouwde module voor digitale tv ontvangst.

dit heeft altijd prima gewerkt. maar per 1 september heeft ziggo een wijzingin het pakket aangebracht met als gevolg dat diverse zender die gewoon in het standaard pakket zittenbij mijn moeder niet meer werken, oa belgie 1 en 2, cnn.

ik heb vandaag op de tv module een update uitgevoerd met de bedoeling dat de nieuwe zenders gevonden zouden worden en dat ook belgie, cnn e.d. het weer deden. de update vond ongeveer 250 digitale zenders, maar helaas bleek na de update dat de helft van de zenders zwart beeld gaven met een wit blokje "geen info beschikbaar"

toen telefoontje gepleegd met de helpdesk van ziggo, conclusie was na een half uur proberen dat de tv van mijn moeder niet door ziggo goedgekeurd is (staat blijkbaar op hun site) en dat ze mij niet verder kan helpen. wel kreeg ik een nummer van een service point, dat heb ik gebeld
en de conclusie was het zelfde. dat mijn moeder al die tijd wel digitale tv heeft kunnen kijken was volgens die medewerker "stom toeval"...een monteur langssturen kon ook niet, enige mogelijkheid was om een nieuwe losse digitale ontvanger te kopen van 80 euro, dan zou mijn moeder weer digitaal tv kunnen kijken. op mijn vraag of
ziggo die ontvanger zou betalen reageerde hij negatief. maar mijn moeder heeft er toch niet om gevraagd dat ze bij ziggo alles om gaan gooien?

kortom: mijn moeder kon altijd tv kijken zonder problemen, ziggo veranderd per 1 september het pakket waardoor mijn moeder de helft de zenders niet meer kan ontvangen en op kosten gejaagd wordt om een nieuwe ontvanger te moeten kopen.

kan dit zo maar???