Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lo
loes1 - 13-10-2011 11:05:14
Huishouden & Energie

Beter Bed: slecht advies en toch commissiekosten betalen?

Goedemorgen,

begin augustus 2011 heb ik bij beter bed een 2-tal traagschuimmatrassen besteld op aanraden van de verkoper waarbij ik duidelijk heb aangegeven chronische rugklachten te hebben en een goed matras voor mij van wezenlijk belang is voor mijn dagelijks functioneren.

4e werkdagen na dagtekening order heb ik bij mijn chiropractor advies ingewonnen over de door mij gedane keus van het matras (ik was daar voor een behandeling).
hij heeft mij deze aankoop ten zeerste ontraden omdat een traagschuimmatras voor mijn persoonlijke situatie in het geheel niet geschikt is. daarbij gaf hij aan dat ik niet nog minimaal 4 weken moest wachten op nieuwe matrassen, maar dat mijn situatie accuut was. een snellere levering was dus zeer gewenst.

de 5e werkdag na dagtekening van de order heb ik mijn order per email geannuleerd op medische gronden en dus overmacht en op grond van het verstrekken van een voor mij ondeugdelijk advies.
7 dagen later kreeg ik pas een reactie van beter bed met de mededeling dat mijn order tijdelijk was geblokkeerd en dat ik mij nog kon bedenken omdat ik anders 30% orderkosten moest gaan betalen.
diezelfde dag (7 dagen na annulering) lag er een afsprakenkaart met een leverdatum in mijn brievenbus. mijn annulering en het verzenden van de kaart zouden elkaar gekruisd hebben. (??)

ik heb hierop per mail gereageerd: ik kan mij namelijk niet vinden in het betalen van de orderkosten en vind het beneden alle peil dat mijn cancellation een week is blijven liggen en mij middels drammerige emails en een verzonden afsprakenkaart een product wordt opgedrongen dat ik niet wil omdat het voor mij niet geschikt is.

een aantal mails verder ben ik zeer ontevreden over de klantenservice en klachtenafhandeling van beter bed:

- de verkoper van beter bed heeft mij eerst een overeenkomst laten tekenen en mij daarna pas een map met papieren overhandigd; ik ben mij dan ook nooit bewust geweest van de kleine lettertjes en ben daar verbaal ook niet op gewezen
- de medewerkster klachtenafhandeling heb ik als onbeschoft en drammerig ervaren: ik word gebeld en geef herhaalde malen aan dat het mij niet uitkomt. in reactie daarop wordt er gewoon doorgepraat. in het telefoongesprek gedane, boude, uitspraken worden niet meer op schrift herhaald. een paar quotes:
- ik moet maar gewoon betalen: het is mijn eigen schuld dat ik iets besteld heb bij beter bed
- het advies van mijn fysiotherapeut (fijn dat mijn klacht goed gelezen wordt zal ik maar zeggen: ik heb het over een chiropractor en dat is een wezenlijk verschil) is voor beter bed niet interessant ik moet maar gewoon betalen
- in reactie op mijn schriftelijke opmerking van het negeren van 1 van mijn berichten is het argument: sorry. en dat was het... de schriftelijke uitleg is dat het systeem de mail al had afgesloten en dat hij weg was. hoe er dan alsnog inhoudelijk op gereageerd kan worden is mij een raadsel.

daar komt bij dat ik op de website van de fabrikant van de matrassen heb gekeken. zij kunnen hetzelfde artikel leveren binnen 3 a 4 werkdagen (!) en zij verkopen dezelfde matrassen voor plus minus 30% goedkoper. in mijn optiek probeert beter bed nu bij mij commissiekosten te verhalen onder de noemer annuleringskosten.

ik ben van mening dat men zo niet met klanten om behoort te gaan.