Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mickwelboren
mickwelboren - 02-11-2011 11:26:28
Auto & Vervoer

wat moet ik doen!

Mijn partner en ik hebben op 23-09-2010 een ford fiesta sport (demo) gekocht. opzich een erg leuke auto, alleen er is erg veel mis mee.
tijdens het overname gesprek hebben de verkoper, mijn partner en ik gesproken over een verzekering die wij wenselijk zouden vinden. we hebben op dat moment besloten om voor de ford verzekering te gaan. de verkoper bracht ons op de hoogte van het feit dat we de eerste 10 dagen door zouden rijden op een drive away dekking en daarna zou de verzekering overgaan in de door ons aangevraagde ford verzekering. (dit is dus allemaal op 23-09-2010 geweest) december vorig jaar was ernstige sneeuwval, mijn partner en ik hadden nog niets gehoord over de nieuwe verzekering dus heb ik de verkoper gebeld en gevraagd of alles wel geregeld was omdat we maar geen polisbladen binnen kregen. hij was op dat moment niet aanwezig op het werk dus zou ons met een half uurtje terug bellen. 2 uur later en nog steeds niet gehoord te hebben heb ik hem zelf maar weer gebeld en gevraagd of de auto toch goed verzekerd was, hij garandeerde ons dat alles helemaal in orde was en dat de polis bladen onderweg waren. met een gerust hart stappen wij in de auto, zetten onze 2 kinderen achter in en gaan op weg (zoals wij altijd deden) op 20-04-2011 openen wij onze brievenbus waar tot onze schrik een brief van het rdw ligt die ons in de brief op de hoogte stelt van het feit dat wij onvrzekerd rond rijden. weer hebben wij de verkoper benaderd, wij hebben hem aangesproken op de brief van de rdw die wij in de brievenbus vonden, hij greep zijn telefoon belde de verzekering en kwam tot de conclussie dat hij zijn werk uitermate slecht had gedaan. hij vertelde ons dat hij niet snapte hoe dit kon gebeuren (dit gesprek is overigens opgenomen) hij vertelde ons de smoes dat er wat mis moest zijn in het systeem en zodoende niet weet wie nou werkelijk aansprakelijk is voor deze groffe fout. wij hebben hem gevraagd hoe het mogelijk was dat ik hem in december belde en dat hij ons verzekerde dat wij op dat moment gewoon goed verzekerd waren, zijn antwoord was: ik liep op dat moment in de slager dus kon niets uitzoeken, maar ging er vanuit dat jullie goed verzekerd waren.
kortom onze verzekering die op 30-09-2010 in had moeten gaan is nu pas ingegaan op 13-04-2011

op dit moment hebben wij niets anders dan problemen met deze auto,
- we hebben (voor de 2e keer) waterlekkage in de kofferbak
- de navigatie die bij deze auto zat wil niet meer aan of uit
- de pedalen gaan naar ons idee steeds zwaarder
- de stiksels van de bekleding laten zomaar los
- stottert bij het doorschakelen
- lakschade van binnenuit op de spoiler

op 26-10-2011 hebben wij de auto weer naar de garage toegebracht, zij hebben de auto in reperatie gehad waarna bij een brief terug kregen met de volgende melding
- de waterlekkage was door ons zelf veroorzaakt doordat wij zelf dakdragers hebben gemonteerd
(de dakdragers zijn gemonteerd door een kennis van ons die werkzaam is geweest in een garage) maar ook blijven wij ons afvragen hoe het mogelijk is dat dakdragers die bovenop de auto zitten kunnen zorgen voor een laag water bij het reservewiel. wij zijn naar een andere ford garage gereden die ons ook verteld dat dit absoluut niet mogelijk is gezien het feit dat de binnenbekleding van de auto niet nat is. ook valt ons op dat dit de 2e keer waterlekkage op dezelfde plek is, een keer voor en een keer na het monteren van de dakdragers.
- het navigatie systeem daarvan zou ons al eerder gemeld zijn dat wij zelf contact op zouden moeten nemen met tom tom voor garantie.
de strijd om de tom tom is al geruime tijd aan de gang. wij zijn op een gegeven moment terug gereden naar de garage omdat hij niet meer functioneerde, wij kregen hem zo weer mee naar huis met de mededeling dat wij eerst maar eens moesten uitzoeken of er nog garantie op zat. wij hebben onze verkoper meerdere malen geprobeerd te bellen om dit te achterhalen maar hij nam gewoon niet de moeite om ons terug te bellen. later werden we terug gebeld door een monteur die ons inderdaad vertelde dat wij de tom tom zelf op moesten sturen, toen hebben wij hem erop gewezen dat we tijdens de aanschaf van deze demo er in de auto een standaard voor de navigatie was ingebouwd. tijdens het overname gesprek heb ik de verkoper gevraagd wat de bedoeling was van deze houder, kregen wij hier een tom tom bij of zou deze houder verwijderd worden. hij greep uit zijn bureaula een tom tom en die kregen wij er bij. dus van dit apparaat hebben wij nooit een bon gekregen, en kunnen wij dus ook verder niets doen met de eventuele garantie die er nog op zit. garage beweerd dat wij deze bon wel hebben ontvangen.
- over de pedalen meld de garage dat ze zijn ingespoten maar dat ze zelf absoluut niet het idee hadden dan deze zwaarder zouden gaan.
- de stiksels van de bekleding hebben zij keurig gemaakt alleen stond er op het formulier dat wij dit zelf hadden veroorzaakt doordat wij stoelhoezen om de bekleding hebben gedaan. nou met stoelhoezen maak je geen stiksels van de bekleding terug natuurlijk.
- de hapering in de auto daarvan kregen wij simpel te horen, geef hem maar een grote beurt dan moet het verholpen zijn (dit hebben wij nog niet gedaan dus dat wil ik in het midden laten maar wil wel zeggen dat dit erg makkelijk gezegt is)

het vertrouwens dat wij hebben in deze auto of in de garage waar deze vandaan komt is erg ver te zoeken.
wij hebben een poging gedaan om te kijken of we deze auto in konden ruilen voor een auto die misschien wel in een betere staat zou zijn, maar toen we een gesprek aan gingen bij een andere ford garage en hoorde dat de auto in plaats van €18.400,- die wij betaald hebben nu bij inruil nog maar €13000,- zou zijn toen schrokken wij behoorlijk. de mankementen die hierboven te lezen zijn dat is maar een klein gedeelte van alles dat wij ondertussen met de auto hebben meegemaakt. wij hebben echt het vertrouwen in de auto en iedereen in die garage verloren maar wat moet je?