Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bl0k3mb3rg
bl0k3mb3rg - 01-12-2011 09:44:18
Huishouden & Energie

Elk jaar kiezen voor een nieuwe energieleverancier?

Vorig jaar ben ik van oxxio overgestapt naar e-on. mijn contract (vast tarief één jaar) met e-on liep bijna af, en ik heb geen nieuwe aanbieding van ze mogen ontvangen. als ik zelf niet gebeld had, was mijn contract met e-on vanzelf op variabel tarief overgegaan. nu biedt bijna iedere energie leverancier elke nieuwe klant een aantal maanden gratis stroom, maar bestaande klanten hebben die keuze niet. wel blijkt oxxio een klantwaarde te kennen. hoe langer je klant bent, hoe scherper je energie prijs wordt. ik ben dus weer overgestapt naar oxxio en krijg 4 maanden gratis stroom én een scherper tarief. de vraag is daarom: moet een slimme consument en elk jaar van leverancier wisselen, of heeft die klantwaarde van oxxio zin?