Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
halex - 11-12-2011 20:28:04
Geldzaken & Recht

Magneetstrip stuk door OV-Chipkaart

Sinds 4 december krijg ik foutmeldingen als ik wil pinnen bij automaten van ns en bij onbemande tankstations. de melding is 'ongeldige pas'. dit gebeurt zowel bij mijn ing- als rabobankpas.
bij nieuwe betaalautomaten (waar je je pas insteekt) werken beide passen wel gewoon.
de enige oorzaak (want toevallig 2 passen tegelijkertijd af geloof ik niet), zou de ov-chipkaart kunnen zijn. sinds 9 november heb ik een nieuwe portemonnee waar de ov-chipkaart (ns-businesscard met saldo voor bus) achter mijn bankpassen zit. in- en uitchecken doe ik door mijn portemonnee voor de kaartlezer te houden.
ik heb nu de indruk dat de magneetstrippen door de ov-chipkaartlezers zijn aangetast.
maar is dat wel mogelijk? of kan mijn vermoeden technisch niet waar zijn? en hebben meer mensen last van niet-werkende magneetstrippen?