Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ca
casuarisvogel - 08-02-2012 17:20:16
Geldzaken & Recht

kosten postverzending, geldigheid postzegels

Postzegels kun je al lange tijd niet meer per stuk kopen. het gaat per vel of per rol. vorig jaar bestelde ik voor een behoorlijk bedrag vellen postzegels van tnt, met barcode sticker boeken en registerboekjes, voor verzending van aangetekende pakketten. volgens tnt zouden de zegels altijd geldig blijven.

nu is post.nl afgesplitst van tnt post. postbodes zijn op grote schaal ontslagen. de website van post.nl linkt voor vragen door naar een pagina waar voor elke ingetikte vraag een automatisch antwoord komt, dat verwijst naar het postkantoor. postkantoren bestaan niet meer. verzending gaat nu via postagentschappen in boekwinkels en supermarkten.

sinds dit jaar kan het postagentschap in de supermarkt de barcode stickers niet meer inscannen. de postzegels kan ik daardoor niet meer gebruiken voor de verzending van aangetekende pakketten.

tnt heeft me niet verteld dat de postzegels en barcode stickers voor bijna geen enkel poststuk meer gebruikt kunnen worden en me zo voor mijn doel waardeloze postzegels verkocht.

kan ik mijn geld terugvragen van tnt?

is er een manier om toch met de eerder bij tnt aangeschafte postzegels en barcode stickers aangetekende post via post.nl te verzenden?