Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
dagro78 - 04-03-2012 08:37:51
Computers & Telefonie

Problemen met KPN Glasvezel

Op 22-02-2012 hebben wij ons aangemeld voor glasvezel via kpn. wij ontvingen vrijwel direct een bevestigingsemail en op 23-02-2012 werden wij gebeld door kpn om een installatieafspraak te maken. de installatie zou op 5 april 2012 gaan plaatsvinden. de reden waarom het zo lang duurde voordat men kon installeren bij ons was omdat er volgens kpn nog een andere provider de lijn gereserveerd hield.

na enig speurwerk kwam ik erachter dat dit onze oude provider was waarbij wij een aantal jaar geleden ook een glasvezelabonnement hadden. nadat ik deze oude provider hierover heb ingelicht en hun heb verzocht om de lijn vrij te geven zodat kpn de order bij reggefiber kon indienen en kpn de installatie dus eerder kon gaan uitvoeren, heb ik kpn weer gebeld de situatie uitgelegd en volgens kpn was de lijn helemaal niet vrij. ik heb toen contact gezocht met reggefiber en de aannemer die alles op afstand aansluit voor reggefiber/kpn en deze wisten mij beiden te vertellen dat de lijn wel degelijk vrij was. wederom weer gebeld met kpn, weer alles uitgelegd en nu konden ook zij zien dat de installatie inderdaad vervroegd kon worden naar 12 maart 2012. twee dagen later werd ik weer door kpn gebeld met de mededeling dat de installatie op 12 maart niet kon doorgaan omdat de aannemer niet optijd op afstand kon aansluiten. gelukkig had ik toevallig contact gehad met deze aannemer en deze vertelde mij dat de aansluiting diezelfde middag gereed was gemeld aan zowel reggefiber als kpn en dat alles werkte. ik vervolgens weer met kpn gebeld en hun dit medegedeeld en tot mijn verbazing bleef kpn volhouden dat de aansluiting nog helemaal niet gereed was en dat de afspraak van 12 maart moest worden opgeschoven naar 19 maart.

toen heb ik weer contact gezocht met reggefiber en deze begreep totaal niet waarom kpn de afspraak van 12 maart met een week moest verzetten. ook zij hebben nogmaals de lijn bekeken en medegedeeld dat de lijn helemaal werkend was opgeleverd door de aannemer en dat wanneer kpn bijv. vandaag een monteur zou sturen om het modem aan te sluiten dat alles dan gewoon werkte. voor de zoveelste keer met kpn gebeld en deze blijft maar volhouden dat wanneer de monteur wel op 12 maart zou komen dat deze voor niets zou komen en dat de aansluiting dan niet zou werken. en in dat geval zou kpn mij de installatiekosten in rekening brengen. dus weigert men mij wederom om op 12 maart de installatie te komen uitvoeren.

ik ben er nu achter gekomen dat kpn een log bedrijf is dat alleen maar oog heeft voor winst maken en het liefst zo snel mogelijk. afspraken worden op grote schaal niet nagekomen en kpn vind dat de normaalste zaak van de wereld! in mijn geval heb ik met alle partijen, reggefiber, aannemer en kpn, meerdere keren contact gehad en iedereen, behalve kpn, zegt dat alles naar behoren werkt en dat kpn gewoon een monteur kan sturen.

om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik langzamerhand wel spijt heb gekregen dat ik met kpn in zee ben gegaan. ze zijn totaal niet flexibel en denken absoluut niet met de klant mee. het zou netjes zijn van kpn dat zij de installatie gewoon op de eerder afgesproken 12 maart 2012 zouden uitvoeren i.p.v. 19 maart 2012.

een reactie en oplossing van kpn voor bovengenoemd probleem zou meer dan welkom zijn!